12 oktober : Tatopani (1200 m) Dag 9 Trek 43 km - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu 12 oktober : Tatopani (1200 m) Dag 9 Trek 43 km - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu

12 oktober : Tatopani (1200 m) Dag 9 Trek 43 km

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Oktober 2018 | Nepal, Jomsong Himal

Vanmorgen steeg tijdens het ontbijt een propellorvliegtuig op. In Jomson ligt op ca 100 m van de hoofdstraat een startbaan. Ongeveer 70% van de “trekkers” vertrekt uit Jomson per vliegtuig naar Pokhara of Kathmandu. Stefan is nog op zoek geweest naar het klachtnummer geluidsoverlast, maar helaas.
Om 8:45 vertrokken we met 2 jeeps over de bekende bumpy road waar de jeeps tussen de 5 tot 35 rijden.
In Kalopani drinken we een grote kop koffie van Illy, die achteraf redelijk aan de prijs is (€ 4).
Het eerste deel van het traject is niet zo fraai maar het 2e deel wel.
Om 12:50 komen we aan in Totopani. We stappen uit langs de weg bij de Hot Well. Via een trap naar boven komen we bij onze lodge, die aan een winkelstraatje grenst. De accomodaties staan verspreid over de tuin.
Als we buiten gaan lunchen komt er een hond onder onze tafel liggen. Als we vervolgens naar binnengaan gaat de hond mee. Vooral Stefan houdt hier niet van. Nadat we er op aandringen de hond te verwijderen neemt hetpersoneel en onze gids actie.
Na het eten maken we een wandeling door het dorp, waarna we op een terras belanden met 1 tafels om daar een biertje te drinken (het mag weer en is weer betaalbaar).
Hierna pakken we onze zwemspullen om naar de Hot Well te gaan. Het zijn 2 bassins van 4x4 m en ca 0,50 m diep. Het ene bad is lauw en het andere bad is voor de meesten te warm. Dagelijks wisselt men de baden: het lauwe gaat leeg en het hete bad wordt lauw gemaakt. Heb met Marischa in het hete bad gezeten.
Hierna uiteraard de natte spullen aan de lijn. In afwachting van het eten zaten we aan de soda en begon het te regenen, dus snel de was er af.
Voor het eten hadden we veel “sizzle” gerechten : worden opgediend op een gietijzeren plaatje op een houten plank. Bij het opdienen veel gesis en damp (en lekker).
Onder het eten valt 2x de stroom uit maar men heeft een apart noodstroomnet met generator, die ze met een knop in het restaurant kunnen inschakelen.
‘s Nachts maakt de rivier weer zoveel lawaai dat je denkt dat het regent.

• 16 Oktober 2018 - 07:14

Ida Kip :

Wat maken jullie veel mee! Soms denk ik was ik er ook maar bij.