13 oktober: Shikha-4 Dag 10 Trek 11 km - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu 13 oktober: Shikha-4 Dag 10 Trek 11 km - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu

13 oktober: Shikha-4 Dag 10 Trek 11 km

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Oktober 2018 | Nepal, Jomsong Himal

Na 2 dagen in de jeep lopen we weer. Het is heerlijk en prachtig.
We lopen met heerlijk weer door een subtropisch bos over kleine paadjes langs boerderijtjes en door hele kleine gehuchten.
Om 735 meter te stijgen moeten er wel veel treden worden genomen en het zijn zeker geen regelmarige treden.
We zien ook veel dieren zoals kippen, geiten, kalkoenen, waterbuffels en ezels.
Op een gegeven moment komen we onder een poort Shikha binnen. We moeten nog verder en maar weer trappen op. We maken al grappen over dat we terecht komen in Shikha-28. We eindigen in Shikha-4. Het is een eenvoudige lodge maar wel met Solar shower.
Tegen 16:30 gaat Joost nog even in Shikha kijken. Om 19 uur is hij nog steeds niet terug. Als de gids naar Shikha wil gaat zijn telefoon. Joost was verdwaald en op een gegeven moment wel in “Shikha centrum” een lodge binnengelopen en daar had een gids het telefoonnummer van onze gids. De beide gidsen zijn elkaar tegemoet gelopen en zo was Joost toch snel weer terug.

• 16 Oktober 2018 - 07:12

Ida Kip :

Maar goed dat er telefoons zijn. Joost zal Shika centrum niet snel vergeten. Heeft hij nog wel wat gezien?