Woensdag 12 augustus - Dag 34 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Woensdag 12 augustus - Dag 34 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 augustus - Dag 34

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

12 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Aangeyien we vandaag een lange etappe hadden zijn we een half uur eerder op pad gegaan (06:15). Het was nog wel donker want de zon komt op om 07:22. De maan scheen dus het ging nog wel. We gingen wederom weer snel steil omhoog. Zoals bijna overal liggen de plaatsen of onder in het dal of boven op de berg. Dus ook nu weer vanuit het dal omhoog. In het begin hadden we goed de pas er in zodat we om een uur of 10 al 15 km gelopen hadden door slingernde landweggetjes door weilanden, akkers en bos. Vandaag ook door de eerste Eucalyptus bossen.
Wederom heb ik heel wat oude dorpjes geyien die nog maar gedeeltelijk bewoond en bewoonbaar zijn. Maar als je erdoor loopt is dat heel idylisch.
Het was vandaag overigens voor het eerst weer echt warm, zo'n 30C. Toen we Azura inliepen gutste het zweet mij van het hoofd en dat komt niet vaak voor. Maa^r nog altijd beter dan regen.
We zitten hier in een mooi hotel tegen een zeer aanvaardbaar tarief (§55 voor 3 pers). Gisteren was het maar §30. Vandaag zijn we de paal 40 km gepasseerd. Ook Reggi en Jorg hebben iets weemoedigs. Net zoiets als het leyen van een heel dik mooi boek en je nadert de laatste 50 bladzijden. Morgen gaan we nog samen naar Lavacoola op 11 km van Santiago. Daar hebben zij 5 dagen een hotel. Ik heb vandaag een kamer geregeld in Santiago, vlak bij de kathedraal, via Peter en Razid die een paar dagen geleleden in 1 dag van Palas del Rei naar Santiago zijn gelopen (64 km).
@ Marischa : Ik slaap wel in Santiago en dat moest ook wel want de eerste 20 km naar Finisterra zijn er geen slaapgelegenheden. Ik open er geen champagne. De reis is het doel en niet de bestemming. Ik zal er overigens wel 'een' biertje op drinken als ik daar aankom.