Donderdag 13 augustus - Dag 35 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Donderdag 13 augustus - Dag 35 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 augustus - Dag 35

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

13 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag is het een heugelijke dag, want onze Joost is vandaag 26 jaar geworden!! Nou vindt hij zijn verjaardag niet zo heel belangrijk want hij is vanmorgen om 5 uur met zijn vrienden Johan en Frank met Arke vertrokken naar Kreta (Chersonissos).
Hij was nog hardstike druk met zijn werk maar het zal allemaal wel gelukt zijn.
Hij heeft ook gebruik gemaakt van de nachttrein naar Schiphol die mede dankzij Jimmy Vollenbroek tot stand is gekomen in de zomermaanden.
Vandaag heb ik een hele mooie route gelopen. Vrijwel alles over kleine landweggetjes tussen weilanden en landerijen. Ook hele stukken door eucalyptusbossen. Dat was heerlijk want vandaag was het wederom warm. Ik schat zo´n 35C. Mensen die mij kennen weten dat ik dat heerlijk vind. Alleen op de TV van Galicia klaagt men steen en been vanwege de hitte. Lijken wel Hollanders. Als je pech hebt regent het hier om de haverklap! Dus mij hoor je niet klagen.
In de eucalyptusbossen heb ik echter Eucalypta niet ontmoet. Even een stukje historie uit de vorige eeuw voor de jongere lezers.
Paulus de boskabouter is een creatie van de Nederlandse striptekenaar Jan van Oort die in 1946 onder het pseudoniem Jean Dulieu (= franse vertaling van zijn naam) de eerste Paulusstrip tekende in Het Vrije Volk. Naast kabouter Paulus komen in de verhalen figuren voor als de heks Eucalypta, de uil Oehoeboeroe, de das Gregorius, de raaf Salomo en de soepkip Krakras.
Paulus was een radiohoorspel van zo'n 10 minuten voor het slapengaan, waar ik vroeger veel naar geluisterd heb.Het opvallende was dat Jean Dulieu alle stemmen zelf deed, behalve de stem van Prinses Priegeltje die werd ingesproken door zijn dochter Dorinde van Oort. In totaal werden er 900 afleveringen gemaakt, die tussen 1955 en 1964 werden uitgezonden door VARA-radio (Ontleend aan Wikipedia).
De route van vandaag van Arzua naar Lavacolla werd verder nog gekenmerkt door forse stijgers en dalers. Af en toe zou je een ¨talbrücke¨ op prijs stellen.
We hebben vandaag ook 3 km teruggevonden. We moesten dinsdag nog 69 km (29+29+11). In Galicia staat om de halve km een paal met de afstand tot Santiago. Op die dinsdag hadden we voor Palas de Rei een paal gezien met 66 km. Wat blijkt nu: tengevolge van de aanleg van het vliegveld van Santiago is de route omgelegd. Ter voorkoming van vragen hebben ze de palen maar weggehaald. We zouden nu de paal 11 km moeten hebben gezien, maar sinds begin vliegveld: Nada!
Nu kan ik met best voortellen dat ze dat gedaan hebben want de eerste paal in Galicia gaf iets aan van 143 km of zo. M.a.w. een lekker project om de palen aan te passen.
We zitten hier in een leuk complex met hostal en bar/restaurant met Internet. Ik heb inmiddels ook de waslijn gevonden op de 2e verdieping. Het droogt met dit weer als een tierelier.
Morgen resten ons nog slechts 11 km naar Santiago. Daar zijn we voor 11 uur. Als de registratie op tijd lukt dan wordt in de kathedraal om 12 uur in de mis gezegd dat een Hollander vanuit St. Jean Pied de Port geaariveerd is.

• 13 Augustus 2009 - 21:40

Stefan:

De route klinkt goed. morgen wordt dus de grote dag. In die kerk hebben ze toch die onmeunige wierrookhouders? Veel plezier, Stefan.
    PS. sluikreclame.nl, dacht 't wel

• 14 Augustus 2009 - 07:09

Benedikte:

Hoi Theo,

Geweldig, dat is een hele prestatie! En je bent een zeer gedenkwaardige ervaring rijker waar je zeker nog vaak aan zult terugdenken. Wij hebben onze oorkonde ingelijst hangen.

Benedikte

• 14 Augustus 2009 - 08:54

Ashraf:

Hola Theo,

Een fantastische presentatie! Nog een klein stukkie zo te zien, wat zul je blij zijn, zet hem op!

Ashraf

• 14 Augustus 2009 - 08:57

Ashraf:

(lees: presentatie = prestatie) ofschoon je presentatie ook zeer boeiend is hoor. :)

Ashraf

• 14 Augustus 2009 - 12:54

Mirjam Otten:

Ha Theo,
    wat een onderneming. Kreeg net deze site door via Henk. Heb nog niet alles gelezen, maar vind het errug knap. Vermoedelijk heb je inmiddels het doel bereikt.Groet vanuit een heerlijk stads Amsterdam