Dinsdag 18 augustus - Dag 40 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 augustus - Dag 40 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 augustus - Dag 40

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

18 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteravond een bezoek gebracht aan Cabo Finsterra (Fini da Terra oftewel het einde van de werld).
Met Peter en Nievis om 19 uur naar de kaap gewandeld (een kleine 3 km).
Onderweg de nodige fotomomenten benut. Het was er druk met auto´s en wandelaars. Het was volkomen onbewolkt en de zon zonk fraai in de zee. Terug nada taxi dus weer gelopen, maar gelukkig was dat bergaf. Daarna, het was inmiddels 22:30 uur nog lekker gegeten aan de haven. Peter en Nievis moesten om 12 uur binnen zijn in de Albergue. Dat haalden ze net.
Met de zonsondergang is in feite mijn tocht afgesloten. Ik heb gelopen van St. Jean tot de Oceaan en verder kan niet. Ook nu voelt het nog steeds heel goed en afgerond.
Vanmorgen uitgeslapen tot wel 9 uur! Daarna van de koffie en ontbijt genoten aan de haven, naar het strand geweest en heerlijk in de zon gelegen.
Na de middag zijn ook Jörg en Reggi gearriveerd. Samen met hen weer naar het strand ¨Praio do mar de fora¨ geweest waar de pelgrim door een bad in de zee van zijn zonden wordt gereinigd. De Oceaan is wel een uiterst frisse reiniging. Gelukkig was de zee rustig want het kan er spoken.
Vanavond wederom naar de Cabo de Finisterra waar we gaan picknicken.
Het weer blijft hier fantastisch.
Morgen aan het eind van de morgen ga ik naar Santiago.

• 19 Augustus 2009 - 09:43

Fred Lutke Schipholt:

Beste Theo.

Vanuit het Losserse (weet je nog waar dit ligt??), een hartelijke groet.
    Alles op een rijzettende, moet je voor zulk een pelgrimtocht toch wel heel wat op je ziel hebben (grapje).
    Nee heel knap om zoiets te ondernemen.
    Wens je een goede thuisreis en welcome back in old downtown Losser.

...FRED...

• 19 Augustus 2009 - 18:33

MacGritters:

Van harte gefeliciteerd met deze prestatie, ook bewondering voor het vroege opstaan al die dagen.

Hartelijke groet,
    Geert en Andrea

• 20 Augustus 2009 - 08:19

Ida:

EErgisteren heb ik twee keer gereageerd op dit verslag maar het ging niet. Vandaar nogmaals. Vooral het ëind van de wereld-gevoel deed mij weer denken aan de ZW punt in Portugal 15 jaar geleden.
    Niet meteen in de Oceaan gedoken? Zo'n heerlijke afkoeling! Morgen dan maar. Heel veel plezier bij de picknik. Tot snel Ida