7 mei : Pamplona (276 km) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 7 mei : Pamplona (276 km) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

7 mei : Pamplona (276 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 Mei 2018 | Spanje, Pamplona

Vanuit Zaragoza naar Huesca.
Van Huesca had ik geen hoge verwachting. We konden dicht bij het centrum goed parkeren. De kathedraal was te bezoeken via het Museo Diocesano. Toegang 4 euro maar voor pensionado 2 euro :-).
In dit museum zijn allerlei kerkelijke attributen en schilderijen te bekijken. Vanuit dit museum kon je ook de kathedraal in. Van buiten leek de kathedraal een mengsel van een kasteel en een kerk. Van binnen zag deze er goed uit. De moeite van een bezoek waard.
Daarna doorgereden naar Jacca. We hebben vandaag de A-23 en A-21 volop gebruikt maar er wordt (nog) geen tol geheven.
Van Jacca hadden we hogere verwachting maar de kathedraal zat op slot en ook de vesting was gesloten. Het is vandaag maandag en dan zijn veel musea dicht.
Na Jacca reden we door een mooi landschap, met de Pyreneeën op de achtergrond. Voor een deel van de route liep de Camino de Santiago langs deze weg. Loopt overigens zeer saai langs een provinciale weg.
In Pamplona was het ven zoeken maar de camperplek is zeer fraai. Voor 10 euro per 24 uur mag je er maximaal 48 uur staan. De camperplek ligt op 10 minuten wandelen van de stad. Deze gaan we morgen bezoeken.
Het weer ontwikkeld zich nogal wisselvallig de komende dagen dus we beraden ons over de te volgen route.