6 mei : Zaragoza (0 km) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 6 mei : Zaragoza (0 km) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

6 mei : Zaragoza (0 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

06 Mei 2018 | Spanje, Zaragoza

Op de fiets naar het centrum van de stad was nog wel een dingetje.
Ze hebben hier fietspaden maar die houden soms zeer plotseling op. Op onze tocht van 7 km hield op een gegeven moment het fietspad plotseling op met een hoge drempel. Ida zag verderop een stoplicht op groen staan maar had het einde van het fietspad niet gezien. De keuze tussen vallen of de weg op was snel gemaakt dus ze knalde op de trottoirband. Schaafwonden en een beschadigd linker been. En dat pal voor een ziekenhuis. Maar dat was niet nodig. na een korte pauze zijn we voorzichtig weer verder gefietst.
In het centrum was het op deze zondag zeer gezellig. Veel mensen op straat. Op enkele plekken live muziek.
na een biertje op het Plaza de Espanya hebben we de basiliek en kathedraal van Zaragoza bezocht. Daarna doorgefietst naar de Aljaferia. een soortkasteel met Moorse accenten. Rond 18 uur op de terugtocht wat regen gehad.
Dit is voor de komende dagen wel een punt van aandacht want het regent zowel in Andorra als in Frankrijk boven de Pyreneeën.