8 mei : Pamplona (0 km) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 8 mei : Pamplona (0 km) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

8 mei : Pamplona (0 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 Mei 2018 | Spanje, Pamplona

Omstreeks 11 uur de stad in gewandeld. We staan hier op ca. 10 min. lopen van het centrum. Het eerste bezoek is aan de Capilla de San Fermin. Voor hen die dit niet weten : Het stierenrennen is ter gelegenheid van het San Fermin festival (6 t/m 13 juli 2018). Dit jaar is een jubileumjaar.
Bij de "VVV" een plattegrond gehaald en op het plein voor het gemeentehuis koffie met koek genuttigd. Op weg naar de kathedraal kwamen we langs een bordje dat verwees naar de "Jezus en Maria" herberg (municipal) waar Ida in 2016 haar eerste nacht op de Camino heeft doorgebracht. Ida had verder Pamplona niet bekeken maar dat hebben we vandaag goedgemaakt.
We hebben de kathedraal en museum bezocht (moeite waard).
Op weg naar het grote plein kwamen we langs de kapper, waar Ida haar haar en nagels heeft laten doen.
Na een drankje op het plein zijn we weer teruggegaan naar de camper want het was inmiddels knap fris (17 C).
Morgen gaan we de Pyreneeën over naar "droog" Frankrijk.