5 mei : Zaragoza (261 km) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 5 mei : Zaragoza (261 km) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

5 mei : Zaragoza (261 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

05 Mei 2018 | Spanje, Zaragoza

Omstreeks 9:30 uur de camping verlaten met bewolkt weer.
Op weg naar Zaragoza de plaats Morella aangedaan.
Daar reed ik een toegangsweg op die uitkwam op een poort in de vestingsmuur. Ik durfde niet verder, want het wordt meestal niet breder.
Daarom een eind achteruit gereden en gekeerd. Bij een volgende toegangsweg kon je goed parkeren. Morella is een mooi stadje op een heuvel met een vestingmuur en een vervallen kasteel.
Vervolgens doorgereden naar Zaragoza door een vrij droog dal van de Ebro. De Ebro zelf zit wel vol water maar veel andere rivieren zijn droog. Ook veel olijfbomen gezien (hebben ook niet veel water nodig).
In Zaragoza staan we op de gemeentecamping op ca. 6 km van het centrum. De prijs van de camping vinden wij zeer fors € 30,75.
Morgen gaan we met de fiets naar het centrum. Kijken hoe dat gaat. Schijnt lastig te zijn in een niet erg fietsvriendelijke stad.