4 mei : Peñiscola (0 km) - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 4 mei : Peñiscola (0 km) - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

4 mei : Peñiscola (0 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Mei 2018 | Spanje, Peñíscola

Vandaag was het een "slecht weer" dag. Hier houdt dat in bewolking en veel wind, fris weer. In de 2e helft van de middag naar oud Peñiscola gefietst en het kasteel bezocht. Dat zal ik in 1969 ook gedaan hebben, maar de herinnering daaraan was volledig weggezakt. Het kasteel is in de 12e eeuw gebouwd door de Tempeliers. Peñiscola was toen een belangrijke haven en vesting. In die tijd woonde ook Papa Luna die paus geworden is.
het kasteel is zodanig gebouwd dat het nooit veroverd is, ook niet in de Spaanse burgeroorlog.
Het kasteel is in 1959 gerestaureerd en in 2013. Zeer interessant om te bezoeken, jammer dat het tijdens het bezoek begon te regenen. Op het plein een kopje koffie gedronken om wat op te warmen.
Er is blijkbaar slecht weer onderweg vanuit de Balkan en Italië. Wij gaan nu naar het noorden en hopen dat de rgen onder ons door gaat.
Wat leuk dat Helma (mijn zus) reageerde op het blog. We zullen haar suggestie om Mirepoix te bezoeken meenemen. We zijn namelijk van plan via Andorra terug te gaan. Als het weer daar slecht is gaan we misschien via Pamplona en Biaritz.
Morgen op tijd weg en richting Zaragoza.