Zaterdag 1 Augustus - Dag 23 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 Augustus - Dag 23 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 Augustus - Dag 23

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

01 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteren aan het eind van de middag, na een middagslaapje, de stad in gegaan. Eerst de kathedraal bekeken. Het eerder alleen een bezoek gebracht aan het hooggelegen plankier waar je de ramen kon bekijken. Daarna was de kathedraal dicht tot 16 uur. Het is een redelijk bescheiden kathedraal met niet al teveel tierelantijntjes. Daarna op een terras gezeten met een blik op het flanerend publiek. Het was tenslotte vrijdagmiddag.
Daarna gegeten. Om 21:30 uur moesten we ¨de broek inleveren¨. Dan gaat de Refugio dicht. Bij terugkomst gingen we in de kerk van de nonnen naar de mis.
Vannacht lag ik overigens op een zaal met 50 personen en het was warm!!!
Midden in de nacht werd mijn buurman in paniek schreeuwend wakker (ik ook dus). Waarschijnlijk een nare droom. Heb hem een por gegeven en daarna was hij direct rustig en ging weer liggen en sliep verder (ik ook).
Vanmorgen bij het verlaten van de binnenstad kom je nog uitgaansvolk tegen. Ook 2 kameraden waar de een (aangeschoten) wil dat de ander naar huis gaat. De ander (lam) zegt dat het nog niet donker is.
Bij het verlaten van de stad komen we langs het fraaie pelgrimshospitaal van San Marcos dat nu een zeer luxe parador is. Dat is een tig-sterrenhotel op fraaie lokatie.
De stad uitlopen is verder weinig fraai en zoals voorspeld is het bewolkt met kans op regen.
Na 8 km kiezen we een variant waardoor je niet die vervelende N-120 volgt maar de eindeloze velden in gaat. We volgen een grindweg en links en rechts zie je afwisselend graanvelden en ruig terrein. Op korte afstand passeert een kudde schapen, compleet met herder en honden.
Onderweg sputtert het en heb ik kort mijn poncho aan. Dit is een poncho die ook over de rugzak kan. Na korte tijd kan deze weer uit.
Na 17 km. zijn we net op tijd in een dorpje waarna er een grote regenbui op het dorp neerdaalt. Af en toe komen er druipnatte pelgrims binnendruppelen.
Als het bijna droog is gaan Peter en ik als een speer beginnen aan de laatste 4 km. Deze leggen we snel en met een beetje regen af. Nu zitten we weer in een oord waarvan de naam langer is dan het oord groot. Inmiddels schijnt de zon weer en de verwachtingen voor morgen zijn goed.
Morgen staan 30 km naar Astorga op het programma.

• 02 Augustus 2009 - 12:08

Peregrinofrans:

Hallo Theo,

Je zal nu in de stad van chocolade. Ook staat hier het orginele Cruz de Ferro.
    Je gaat als een speer.
    Geniet van elke stap...