Vrijdag 31 juli - Dag 22 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Vrijdag 31 juli - Dag 22 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Vrijdag 31 juli - Dag 22

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

31 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteravond konden we in de Albergue gelukkig ook eten. In de kleine plaatsjes is soms bijna niets. Deze Albergue was van boerderij omgebouwd. Lekker ruim. Soms uit de omgeving nog een landelijk luchtje.
Het eten was fantastisch. Nog nooit zo´n lekker mixed salad gegeten.
Laatste dagen trek ik op met Peter en vaak met een Duits / Spaans 50+ groepje met Peter (echte Duitser), Rashid (een Duitse Evangelische dominee die in Madrid studeerde voor priester en een Duitse vrouw ontmoette) en Jose Luiz (een Spanjaard).
Vandaag hebben we eerst uitgeslapen en zijn pas om 07:30 uur vertrokken. Na 13 km over grote weg, landweg en een uur stad kwamen we om 10:30 uur bij Santa Maria de Carbajar. Een Refugio van de nonnenorde die als ¨Donativo¨ gerund wordt midden in de stad.
Na douche en wassen de stad in gegaan.
@ Joke: Ik was elke dag mijn shirt, onderbroek, sokken en handdoek. Was bewaren kan niet vanwege hitte en zoveel heb ik niet bij mij.
Vandaag een extra onderbroek gekocht in de ¨Rabaja¨ (uitverkoop neem ik aan) om het aantal weer uit te breiden tot 3.
Verder 2 nieuwe noppen onder de stokken gekocht. De aankoop uit St. Jean was versleten na ruim 450 km.
De stad vanmiddag uitgebreid bekeken waaronder de kathedraal. Ze hebben onlangs de glasin lood ramen gerestaureerd en je kon buitenom via een bouwstelling omgeven door doeken naar ca. 20-25 meter hoog. Op die hoogte kwam je in de kerken kon je een deel van glas in loodramen van dichtbij zien. Heel mooi, maar naa beneden vond ik doodeng want dan kijk je door de stelling naar beneden. Ben achetrwaards naar beneden gegaan.
De stad telt heel veel zeer oude gebouwen. Wat een sfeer!
Morgen een etappe van 22 km en dan begint het weer te stijgen. Na 4 dagen zitten we op 1500 meter.
Vandaag is het zo´n 30C maar voor morgen wordt regen voorspeld. Als het hard regent mrgenvroeg blijf ik nog een tijdje in Leon. Zondag is het weer droog.
@ Ria: Ik begrijp van Ida dat je ook kunt meelezen. Hartelijk dank voor al je tips! Waren vooral voor uitrusting en het begin van de tocht zeer waardevol.
@ Stefan: Voor de rampspoed tracht ik altijd tijdig weg te zijn.
De Tv staat overigens bol van de aanslag op Mallorca. De Spaanse kranten schrijven volgens mij de aanslag toe aan de ETA maar deze heeft, voor zover ik op nu.nl lees, de aanslagen niet opgeeist. Dus het iedereen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 48294

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: