Zaterdag 25 juli - Dag 16 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 juli - Dag 16 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 juli - Dag 16

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik ziet hier wederom zeer luxe te tikken op een PC bijna uit de vorige eeuw met een trage Internetverbinding met boven mij de TV met de Tour de France.
Voor de kenners : Dell Optiplex GX110 - HP 5500 scherm en een Compaq toetsenbord en muis (voor het laatst schoongemaakt in 2006).
Maar .... een pelgrim mag niet lagen en dankbaar zijn voor wat hij op zijn weg aantreft.
Gisteravond genoten van de flanerende spanjaarden in Burgos.
Ik lag om 22 uur in bed en toen begon de film in de openlucht palm achter onze Albergue. Een herrie..... Het begon met de favoriete muziek van Ronny T. De echtegote van mijn bovenbuurman stond binnen 30 seconden bij zijn bed voor de oordopjes. Ik ben vervolgens in slaap gevallen en werd om 23:30 uur weer wakker. Vervolgens nog een paar keer vanwege lawaai uitgaanders, maar viel weer snel in slaap.
Vanmorgen in alle vroegte weggewandeld (06:45). Eerste deel was zeer saai door Burgos. 2e deel was minder saai. Vanaf Rabe del Calzadas (waren trots op hun geplaveide weg) vergezeld oor een Poolse dame van ca. 30 jaar. Ze is lerares Engels. Kreeg eerst niemand mee maar nu lopen vanf Leon vrienden mee. We waren al praten zo in Hornillos del Camino (20 km). Maar ja het is dan nog maar 11 uur. Ik had willen stoppen maar besluit, gezien het tijdstip door te wandelen. Bij het verleten van het dorp sluit Roberto (41 jaar) uit Bergamo zich bij mij aan en lopen we gezamenlijk naar Hontanas. Als iemand het dorp doorloopt en na 5 minuten niet terug is bellen we 112.
In dit soort dorpen bewijst zich ook het commerciele nut van de Camino. Nu zijn er twee Albergues en een Hostal. Zonder Camino vond niemand het dorp.
De Albergue is knus - warme douche (heerlijk) - restaurant - prima wasgelegenheid.
Vandaag heb ik 32 km gelopen, waarvan de laatste 10 km bij 31C. Morgen doe ik het rustig aan (20 km).

  • 25 Juli 2009 - 17:43

    Marischa:

    Dank voor je kaartje! Ik heb hem afgelopen donderdag ontvangen.
    Succes morgen.

    Groetjes

  • 25 Juli 2009 - 19:19

    Freeke9@xs4all.nl:

    Hallo theo,
    Lees al je leuke gezellige
    reisverslagen. Ik weet niet
    of je mijn eerste mail heb ontvangen waar ik in schreef van mijn vorige die
    per fiets deze tocht deed
    via parijs het was rens
    molenkamp.Helaas is hij ge-
    stopt vanwege een hartaanval bij parijs.
    veel plezier met het verder
    wandelen. groetjes freeke

  • 25 Juli 2009 - 19:30

    Eric Markerink:

    Beste Theo,

    Heb zojuist even al je verslagen gelezen. Geniet van omgeving, het warme weer en stay healthy !!

  • 08 Augustus 2009 - 11:22

    Rens Molenkamp:

    Inderdaad, een stil infarct, maar niet in Parijs, maar al in Luxemburg. Maar als jij dat weet, dan zouden we elkaar dus ergens hebben gesproken? Staat me dus helaas niets van bij... vertel, vertel!

    laurensf@ziggo.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 48314

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: