16 oktober : Pokhara (900 m) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu 16 oktober : Pokhara (900 m) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu

16 oktober : Pokhara (900 m)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

16 Oktober 2018 | Nepal, Pokhara

De trekking is afgelopen, dat is wel heel apart als je 14 dagen in een strak stramien van veoeg opstaan, ontbijt, lopen, dineren en slapen hebt gezeten.
Vanmorgen om 8 uur vertrokken uit Ulelli naar Hille, waardoor we een kleine 1000 meter daalden. Ontelbare trappen af.
Aan het eind zaten nog 2 kleine hangbruggen als afsluiting. Ramish wilde mij verleiden deze alleen te nemen, maar dat leek mij niets.
We kwamen heel veel mensen tegen ( vooral Aziaten) die een korte trip deden.
In Hille stonden 2 jeeps gereed die ons naar Pokhara brachten.
Het eerste deel (ca. een uur) ging over bumpy road en daarna gingen we over naar black top. Echter in het asfalt zat knap wat gaten en onze chauffeur was niet de snelste.
Om 12:30 uur waren we in Pokhara. We daalden vanuit de bergen uit de hoogte neer in Pokhara. Boven op de berg werden veel starts gemaakt met paragliding.
Na aankomst afscheid genomen van onze dragers Michael en Karma en onze gids Ramish. Ik heb hun in een toespraak bedankt voor alle goede zorgen en hun onze fooi overhandigd.
Ongeveer 25 jaar geleden ben ik er ook geweest maar ik herkende niets meer terug.
We zitten in het Mount Kailash Resort aan het meer. Wat een luxe : warme douche, normale wc en niet meer koud !
Het is hier heerlijk weer.