15 oktober : Ulleli (2010 m) Dag 12 Trek ?? Km - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu 15 oktober : Ulleli (2010 m) Dag 12 Trek ?? Km - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu

15 oktober : Ulleli (2010 m) Dag 12 Trek ?? Km

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Oktober 2018 | Nepal, Jomsong Himal

Vandaag was het vroeg dag, want om 5 uur stonden we klaar voor onze expeditie richting Poonhill (3200 m) gewapend met muts, handschoenen, hoofdlamp en verdere warme kleding. Vooor Joost en Stefan waten de 330 hoogtemeters een eitje maar Marischa en ik hadden er duidelijk meer moeite mee.
Onderweg vroeg ik mij af wat ik met deze hype moest want er ging wel een paar honderd man naar boven. Maar bovengekomen snapte ik het, de inmiddels opgekomen zon verlichte bergtoppen als Annapourna, Annapourna South, Dhaulageri en de Jurgas, waar deze week 5 Koreanen en 4 sherpas omgekomen zijn.
Om 7 uur gingen wenaar beneden voor het ontbijt.
Hierna spullen pakken en om 9 uur richting Ulleri, 860 meter lager dus heel veel ongelijke trappen lager door wederom een prachtige omgeving. Na een korte lunch waten we omstreeks 13:15 uur in Ulleri.
Het viel op dat het traject veel drukker was door voornamelijk Aziaten die vanuit Pokhare korte trekking trips maken van 3 tot 5 dagen.

• 16 Oktober 2018 - 08:21

Ida Kip :

De Annapourna lijkt mij erg mooi. Vandaag krijg ik op de telefoon geen foto's. De telefoon laat veel zien maar niet wat ik wil. Vraag Stanley wel even. De omgekomen mensen vond ik heel naar. Even dacht ik wel aan jullie, gelukkig hoorde ik dat het Koreanen en sherpa's waren. Gelukkig voor mij dan.