5 oktober : Lower Pisang (3050 m) Dag 2 Trek 15 km - Reisverslag uit Shigatse, China van Theo Kip - WaarBenJij.nu 5 oktober : Lower Pisang (3050 m) Dag 2 Trek 15 km - Reisverslag uit Shigatse, China van Theo Kip - WaarBenJij.nu

5 oktober : Lower Pisang (3050 m) Dag 2 Trek 15 km

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 Oktober 2018 | China, Shigatse

Nadat we om 16:30 waren gaan rusten, vroeg Joost om 18 uur of ik een plastic zak had. Hij voelde zich misselijk. Maar het kwam niet direct. Toen Marischa na het eten rond 19:30 ging kijken had hij 3 keer overgegeven. Later ook nog diaree. In de nacht nog 1 keer.
De volgende dag was de eerste zorg hoe is het met Joost en kan hij lopen. Hij voelde zich in staat te lopen.
De gids stelde de makkelijke route voor (5 uur). Wij waren voor de upper Manang route van 8 uur die start met een klim naar Ghyaru op 3730 m wat dan ook direct een “hoogtestage” was. We besloten dat Joost de doorslag gaf. Hij was voor de hoge variant.
Het eerste stuk tot Ghyaru was heel pittig vooral voor Marischa en mij. Na de lunch in Ngawal daalden we.
Met Joost ging het goed, hij voelde zich niet zo lekker maar liep goed en was zelfs het eerste over. De route was prachtig behalve het laatste half uur.
Het weer was zonnig maar de harde wind maakt het soms koud. Tegen 15:30 is de zon weg en wordt het koud.
De eetzaal was gisteren niet verwarmd en zit iedereen in trui of jas.