Maandag 10 augustus - Dag 32 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Maandag 10 augustus - Dag 32 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Maandag 10 augustus - Dag 32

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

10 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Om in Santiago een certificaat te krijgen moet je of 100 km gelopen hebben of 200 km op de fiets. Aangezien Sarria op 115 km ligt, starten er nogal veel Spanjaarden in Sarria. Dit geeft veel drukte en een run op de bedden. In de Albergues municipal (gemeentelijk) kun je niet reserveren. Daarom gaan dan mensen op 5 uur op pad om op tijd bij de Albergue te zijn. Aangezien het aantal plaatsen beperkt is (In Portomarin bijv. 110) zijn veel pelgrims aan het reserveren. Gisteren hadden we voor vandaag gereserveerd en voor morgen hoorden we al dat er een probleem is in Pallas del Rei. Daarom hebben we (Reggi/Jorg en ik) vanmiddag het hele traject geboekt tot vrijdag. Dat was al een puzzel, rekening houdend met afstanden. Maar we hebben de schade beperkt kunnen houden door de komende dagen 24, 26, 29 en 11 km af te leggen.
Ik blijf 1 nacht 1 Santiago en ga dan door richting Finisterra.
Vanmorgen was ik aardig droevig. Het huilen stond mij nader dan het lachten. Gisteren mijn schat Ida gesproken. Heel fijn. En ik ben natuurlijk al wel heel lang weg! Ik heb me haar voor ogen gehaald en toen ging het gelukkig beter.
Vanmorgen om 06:30 uur was het donker en de maan scheen nog volop. De zon gaat ca. 07:15 uur op en soms hadden we een zaklantaarn nodig om de pijlen te kunnen zien. Het was overigens direct al heel druk.
De zon kwam heel fraai op en om 8 uur hadden we al 400 meter geklommen. Beneden in het dal hing nog nevel. Met een beetje voorstellingsvermogen die je de paarden in de ochtendnevel voor je.
Het landschap is zeer heuvelachtig en heeft soms iets Iers door de muurtjes tussen de stukken grond.
We lopen over landweggetjes tussen de landerijen. De boerderijen zijn klein en heeeel oud. Meestal zo´n 20 koeien. En meestal een onbeschrijfelijke pruttel op het erf! Maar wel heel idylisch.
De aankomst in Portomarin is mooi. Portomarin ligt aan een stuwmeer. je komt de stand binnen over een hele lange brug en dan ga je met een trap de stad in.
Morgen gaat decolonne verder. Het laatste stuk heeft iets van een 4-daagse. Er lopen ook meer clubjes met zelfde petsjes etc. Ik had liever de sfeer van vorige week gehouden. Morgen verder.

• 11 Augustus 2009 - 18:45

Marischa:

Hoewel het in jouw geval niet het echte einddoel van je wandeling is hoort een nacht in Santiago er natuurlijk wel bij (inclusief een mooie foto).
    Bijkomend voordeel is dat je de sfeer van vorige week met een beetje geluk weer terugvindt op weg naar Finisterra. Dat zou zeker een mooie afsluiting zijn.
    Al bedacht waar je je fles champagne gaat ontkurken?