Zondag 9 augustus - Dag 31 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zondag 9 augustus - Dag 31 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zondag 9 augustus - Dag 31

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

09 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik zit weer achter een fraaie computer. Op het Qwerty toetsenbord ontbreken sommige letters. Namelijk de m en de n. Allereerst het probleem met de n opgelost. Als ik namelijk een ñ gebruikte stond er een tilde op en dat werkt niet in een url. Met alt110 was dat op te lossen. Heb inmidels de toetsen gevonden.
Gistermiddag telefonisch een bed geregeld in Sarria want het is nu Spanische topdrukte met veel mensen die maar een ¨stukje¨ doen (100 km).
Vandaag vertrok ik om 06:30 uur (wekker gezet dit keer) en vertrok gelijk met Reggi en Jorg. Met hen de route naar Samos gelopen. Voor diegenen die direct aan Griekenland denken, moet ik zeggen dat dit in Galicie ligt. Hier staat een groot klooster waarvan we vandaag de kerk bezocht hebben. mooie evenwichtige kerk.
De route erheen was na 3 km sprookjesachtig. Door het bos en de beken ruisten.
Voor het vervolg kozen we een verkeerd alternatief waardoor we ca. 6 km langs een weg liepen. Niet naar het onderbuikgevoel geluisterd en op de Duitse reisgids vertrouwd (verkeerd dus).
We hebben hier een mooie Albergue midden in de stad.
Het weer was tot 15 uur matig, bewolkt en soms zelfs koud. Vanaf 15 uur schijnt de zon en is het lekker heet!
Met mijn rechterbeen gaat het redelijk goed.
Morgen gaan we naar Portomarin (ca. 20 km) en bed is geregeld. Dat moet nu dagelijks gebeuren om niet ter plekke aan het klooien te zijn.
@ Stefan : Dank voor de bemoedigende woorden maar de schoolmeester kan het niet laten: We schrijven nog steeds de laatste loodjes met de d van ......!

• 09 Augustus 2009 - 21:19

Henk En Ida:

Theo,

Je kunt er niet genoeg van krijgen? De laatste 100 km. en toch er voor kiezen om daarna 100 km. extra lopen. We gaan er van uit dat je door die vele kilometers in de komende winter een geweldige conditie zult hebben. We krijgen een ijzersterke tennisser terug.
    Veel plezier in de laatste etappes toegewenst.