Donderdag 30 juli - Dag 21 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Donderdag 30 juli - Dag 21 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 juli - Dag 21

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Het was vannacht doodstil in de Albergue. Ik heb geslapen als een os en gewekt door mijn wekker (GSM).
Het is bewolkt en om een uur of 11 pak ik zelfs mijn poncho onderuit mijn rugzak om voorbereid te zijn. Het waait over. Later wordt het warmer (ca. 25C).
We lopen de hele dag langs een weg. De eerste 19 km langs een weg naar niets. Zowel gisteren als vandaag liepen we over een grindweg langs de weg waarlangs (waarschijnlijk met europees geld) platanen zijn geplant. Daarbij is ondergrondse watertoevoer aangelegd omdat het water anders eerder zou verdampen dan dat het bij de wortels kwam.
Hier en daar stond er toch weer een kruis voor peregrino/peregrina die het niet overleefd heeft.
na 19 km ging de tocht weer langs een weg maar nu een hele drukke. Na even doooorzetten kwamen we na 7 km in Puenta Villarente waar ik nu in een mooie Albergue zit. Ik denk toch dat er niet meer dan 25 mensen komen. Veel mensen slaan uit tijdnood of saaiheid dit stuk over. Dit hoort toch echt bij de beleving.
Morgen nog maar 12 km dan zijn we mooi op tijd in Leon. Volgens Trevor (ier) een hele fraaie stand met een prachtige kathedraal. Heb ik mooi tijd om dat te bezoeken.

• 30 Juli 2009 - 22:24

Stefan:

Dat saaie stuk klinkt als een "dijk van een dijk". Ik merk dat er weer rampspoed volgt na jouw komst (Burgos). Geniet van je je halve rustdag morgen.