Donderdag 23 juli - Dag 14 (512 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juli - Dag 14 (512 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juli - Dag 14 (512 km)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

23 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Realiseer me dat ik nu 14 dagen onderweg ben. De tijd vliegt.
Gisteravond met Peter en een Zwitsers stel (Reggi en George) luxe gegeten. Menu de pellegrino op het terras genuttigd (kostte daarom €10 i.p.v. €9. Herrlijk mixed salad, lamskotelet (bordgroot!), bakje ijs en fles rode wijn. Op het Plaza Mayor en het was er gezellig druk.
Vannacht heerlijk geslapen maar schrok om 0:38 uur wakker van herrie van buiten. Dacht dat de eersten al op pad gingen. Het waren terrasbezoekers die naar huis gingen.
Vannacht heeft het geregend. Hoera!!! het was vanmorgen wel 10 graden kouder en er was nog steeds veel wind. Dus een koude tocht naar Tosantes (1 uur) geen koffie!!!
Dan maar door naar Villambistia op ongeveer een half uur verder. Ik kom daar een bar binnen en daar klonk zulke mooie muziek dat ik spontaan moest huilen. Het bleek het Requiem van Mozart te zijn (Herbert von Karajan, DGG). Ik weet niet waarom ik moest huilen maar het ontroerde mij diep. En dat op zo´n plaats en moment (Om 8 uur in de ochtend).
Na koffie met broodje door na Villafranca (zo´n uur verder). Daar wat gedronken en broodje gegeten want daarna was er zo´n 4 uur niets!
Direct na Villafranca steil omhoog. We gingen in de loop van de tijd 350 meter hoger en steeds steil tegen de wind (windkracht 5). Gelukkig had het ´s nachts geregend en was de stof weg. Anders hadden we urenlang onze schoenen kunnen bestuderen om geen stof in de ogen te krijgen.
Vanaf 12:30 uur liepen we een uur door het bos uit de wind op een eindeloze weg. Zag 2 keer een grote roofvogel (men zegt dat het gieren zijn (bruin en wit van onderen).
Om 13:30 uur komen we in San Juan de Ortega. Eindpunt van deze etappe. Een oord van niks en de kerk en omgeving leek weggelopen uit een Serge Leone film. Kan nu nog zo gebruikt worden. Volgens de reisgids was de Refugio voorzien van hopeloos sanitair. We besluiten na een grote bocadillo met omelet door te lopen na Ages. Een geweldige wandeling, de helft door het bos uit de wind waarbij ik omgeven werd door heel veel vlinders (zwart-wit, bruin, wit enz.) net alsof je in een vlindertuin loopt. Na klein uurtje zijn we al in Ages. Er is een kleine (10 slaapplaatsen) maar blijkt gesloten. We komen in de Albergue de Ages. Ingang in een matig nette bar. Na inschrijving komen we boven en het blijkt een prachtding te zijn met 36 bedden in 1 ruimte. prima sanitair en vrijwel leeg.
Ik zit dit stuk te tikken miden in het cafe met op de achtergrond de tijdrit in de Tour de France. De geletruidrager Contador gaat net van start.
Morgen op naar Burgos (22 km).

  • 23 Juli 2009 - 20:18

    Jannie Oude Vrielink:

    Hoi Theo,

    Het gaat goed zo te lezen!
    Deze ervaring kunnen ze je niet meer afnemen.
    Knap dat je dit allemaal kunt na een heupoperatie.
    Het vergt natuurlijk doorzettingsvermogen , maar volgens mij heb je bij alle inspanningen ook de gezelligheid.
    Ik ees de verslagen met plezier.
    Soms sla ik even over en lees er meerdere tegelijk.
    Wens je bij deze nog heel veel succes met deze tocht en zie je natuurlijk graag gezond weer terug.

    Groeten,

    Jannie

  • 24 Juli 2009 - 12:14

    Brian:

    Hey Theo,

    Net even alle verslagen gelezen en ik lees dat je het erg naar je zin hebt.
    Vind het erg knap. Zal de komende dagen uitzien naar je verslagen en wens je veel succes verder met je tocht.

    Groeten Brian

  • 24 Juli 2009 - 14:28

    Helma:

    Ik begrijp dat een "menu de pellegrino" zoiets is als een samengesteld menu, "menu conseillee", in Frankrijk. Neem aan dat dit bedoeld is als een 'pelgrimsmenu' of krijg je er echt een glas Pellegrino bij?

  • 26 Juli 2009 - 13:00

    Joost:

    Kan ik me voorstellen, mozart is dan ook om te huilen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 47976

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: