Zaterdag 11 juli - Dag 2 (764 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 juli - Dag 2 (764 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 juli - Dag 2 (764 km)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

11 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Ben gisteren aangekomen in St Jean Pied de Port en zit nu in een donkere gang op een AZERTY toestenbord (veel toetsen zitten op een andere plek) dit verslag te tikken. Vooral de . is lastig (moet met de shift).
Reis verliep voorspoedig. Ida heeft mij (heel schattig voor een avondmens als zij) naar de trein in Enschede gebrqcht die om 06:26 vertok naar Rotterdam. Daar op de Thalys naar Gare du Nord. Daarna met metro naar Gare de Montparnasse. Aangezien ik daar een uur over had ben ik daar een kaartje gaan kopen voor Bordeaux = St. Jean. Dat duurde... en duurde. Een kleine 20 minuten voordat mijn trein vertrok kwam ik aan de beurt (van degene die voor mij was mocht ik voor). Via Bordeaux (TGV)en de boemel naar Bayonne. Daar had de trein naar St. Jean 20 min vertraging. Dat vonden die 10 mensen die stonden te wachten geen ramp. Treinreis van 1:15 langs de rivier was heel fraai. Aangekomen bij Le Chemin vers l'Etoile waren ze daar net begonnen met eten. Samen met de Duitser die bij mij in de trein zat konden we zo aanschuiven. Heel gewellig. De Duitser, net met de VUT, gaat de tocht in 4 weken lopen want hij moet 9 augustus in Sevilla zijn (dochter trouwt).
Ik ga zo naar het bureau om mijn pelgrimspas te halen en daarna ga ik de rugzak droppen bij Refuge l'Esprit du Chemin (hebben mooie website).
Heb er echt zin om morgen op weg te gaan, eigenlijk nu al.
Groeten aan Ida en de anderen.
PS Tekst toch aardig vautlooz ondanks dit toetsenbord

  • 11 Juli 2009 - 21:26

    Conny:

    Ja ja een slecht toetsenbord ?!?
    Hi Theo,
    Inderdaad waar blijft nu die kale kop foto? Ik heb je zo lang niet gezien en kaal vindt ik prachtig hoor en natuurlijk heeeeeeeeeeeel handig. Wat een fantastische onderneming, onwijs veel plezier en zit je er even doorheen dan slepen we je wel.
    Geniet ervan je zal het later niet snel vergeten.

  • 12 Juli 2009 - 11:08

    Koen:

    En ik met spoed je laptop voor je klaarmaken. Heeft hij gewoon de benen genomen en is met vakantie gegaan..
    Wel een onderneming hoor, eventjes 750km lopen. Ik zal je verslag in de gaten houden.

  • 12 Juli 2009 - 19:45

    Helma:

    Wij hebben eindelijk na twee jaar een nieuwe laptop die het doet en die wireless werkt! Je berichtje stond echter in een onleesbaar kleine letter. Zelfs mij gelukt om dat weer groter te krijgen.
    Succes met je tocht. Eerst dacht ik dat je een kaartje had gekocht voor de voetbalwedstrijd Bordeaux St. Pied maar zal wel een treinkaartje geweest zijn.

  • 12 Juli 2009 - 20:18

    Jet En Peter:

    Hoi Theo. Gaaf dat je nu onderweg bent. We hadden elkaar bijna in Bordeaux kunnen treffen. Daar waren we gisteren nog. Nu zijn we net thuis. We hebben het heerlijk gehad. Wel gefietst, maar deze keer niet gelopen. We hopen dat je een hele fijne wandeltocht hebt en net zo geniet als wij in Turkije gedaan hebben. We blijven je volgen. Heel veel sukses.

  • 13 Juli 2009 - 11:12

    Irene:

    Hallo Theo,

    Wat een leuke verrassing dat je mijn mailadres nog hebt. Je snapt dat ik jou en de jongens van TUI ook nog niet vergeten ben. Erg leuk om mail te ontvangen voor dit soort uitzondelijke tochten. Ik wens je heel veel sterkte toe, goed weer en ik wacht inderdaad net als de anderen op foto's. (vooral die kale kop natuurlijk)
    Leuk om je te volgen, ik zal regelmatig je verslag lezen.

    Groetjes Irene Hoijtink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 47979

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: