22 juni : Hamburg (0 km) - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu 22 juni : Hamburg (0 km) - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

22 juni : Hamburg (0 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

22 Juni 2018 | Duitsland, Hamburg

Vanmorgen kwam het water met bakken naar beneden. Je zou bijna denken dat we niet aan de Elbe maar in de Elbe stonden.
Toen we om 10:30 uur wegfietsten was het lekker weer.
Eerst naar de Landungsbrücke. De plek waar vroeger alle passagiersboten vertrokken. Nu de plaats waar de veerboten (bus op het water) en de rondvaartboten aanmeren.
Daarna naar de Elbphylharmoniker. De nieuwe concertzaal van Hamburg. Je had wel een kaartje nodig maar die kostte niets. Via de roltrap naar boven en dan heb je op de galerij een mooi uitzicht over Hamburg en de haven.
De concertzalen zijn overigens niet toegankelijk.
Daarna naar het Internationaal Maritiem Museum gegaan. 10 verdiepingen met scheepshistorie. Zeer de moeite waard.
De Michelskerk bezocht. Doet me sterk denken aan de Frauenkirche in Dresden. Die vond ik tamelijk kitscherig maar deze kerk niet.
Tot slot een biertje gedronken aan de Reperbahn waar het zeer druk was met Harley Davidson rijders. Dit weekend is er een Treff van Harley Davidson.