28 april : Gavá (0 km) - Reisverslag uit Gavà, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 28 april : Gavá (0 km) - Reisverslag uit Gavà, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

28 april : Gavá (0 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

28 April 2018 | Spanje, Gavà

vandaag weer met de lijnbus voor € 2,20 naar Plaza de Catalunya gereden. Daar eerst een kopje koffie gedronken en per metro richting Sagrada Familia.
In het metrostation een 10-rittenkaart gekocht voor 10,50 per persoon.
Met de metro naar de Sagrada Familia. Op basis van mijn bezoek in 2014 besloten om alleen de buitenkant te bekijken. Na bezoek aan voorzijde en de Barca fanstore de achterzijde bekeken. Daar stond een Nederlandse gids te vertellen dat nog maar 8 van de 18 torens gereed waren. Bovendien zouden de andere torens i.p.v. 112 meter 178 meter hoog worden.
Hierna zijn we op weg gegaan met de metro naar Parc Grüell. De teogang tot de kern van dit park moet je tegenwoordig boeken voor € 7,50. Vrijdag was dit vrijwel onmogelijk maar vandaag hebben we dat gereserveerd voor 13:30 uur. Via metrostation Vallcarca zijn we er heen gelopen. Er zat no wel een stevige korte klim in. Uiteindelijk waren we om 13:45 uur bij een ingang. Als je boekt voor 13:30 uur is je kaartje geldig tot 14:00 uur. Ze laten 400 personen per 30 minuten toe.
We zijn tot omstreeks 15 uur in het park geweest. Het is een mooi park met fraaie tuin. Zeer de moeite waard.
Na het verlaten van het park was het tijd voor een biertje. Met de metro zijn we naar Plaza Espanya gegaan.Een plein met mooie gebouwen en een een Arena. Daar kun je met de lift voor € 1,- naar het dak en heb je een mooi uitzicht over de stad.
Van daaruit met de bus terug naar de camping.