27 april : Gavá (0 km) - Reisverslag uit Gavà, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 27 april : Gavá (0 km) - Reisverslag uit Gavà, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

27 april : Gavá (0 km)

Blijf op de hoogte en volg Theo

27 April 2018 | Spanje, Gavà

Het is vandaag Koningsdag, maar daar hebben we niets van vernomen m.u.v. een foto uit de Koningsnacht van onze zoon Stefan met een groep kerels in oranje jasjes.
Vanmorgen om 10 uur per lijnbus vertrokken naar Barcelona. Lijn 94 en 95 brengen je in ca. 40 minuten voor € 2,50 naar Plaza Catalunya.
Na een kop koffie aldaar een eind over de Rambla geslenterd. Ida heeft altijd groet belangstelling voor alle winkels met souvenirs, kaarten etc.
Onderweg de afslag genomen naar de kathedraal. Is zeker een bezoek waard. Er stond een koor op het altaar te oefenen, dus daar rustig bij gezeten. Toen was het tijd voor een biertje met tapas (die kreeg je er niet bij maar moest je fors voor dokken :-(( ). In het oude centrum ligt ook het Picasso museum. 95% van zijn werk vond ik zéééér matig op een paar weken na.
Via de haven zijn we weer op de Rambla teruggekeerd en gegeten.
Dat was maar goed ook want op weg naar de bus kwamen we langs de overdekte markt en met een gevulde maag koop je duidelijk minder.
De lijnbus heeft ons weer keurig bij de camping afgeleverd.