Dinsdag 4 augustus - Dag 26 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dinsdag 4 augustus - Dag 26 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dinsdag 4 augustus - Dag 26

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

05 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Vanuit Rabanal vertrokken richting Cruz de Ferro. De zonsopgang was wonderschoon en ik liep door kleine paadjes de berg op. De voet was wel iets beter maar verre van ideaal. De vorige dag was ik 600 meter omhoog gegaan en ook vandaag weer. Als ik maar rustig liep ging het goed.
Om 8 uur was ik in Fenobarca en heb daar ontbeten en even gerust.
Vervolgens de klim naar Cruz de Ferro op 1504 meter gemaakt. Het is een klein ijzeren kruis op een grote houten paal. Rondom de paal liggen stenen. Als het goed is neem je een steen van huis mee en leg je bij de grote stapel waarmee je je ontlast. Ik had echter geen steen meegenomen want ik wist nog niet waarvan ik me wilde ontlasten. Ik heb er uiteindelijk wel een neergelegd die ik kort tevoren gevonden had.
Het was overigens een heel gedoe rond het kruis. Vooral de fietsers poseerden met zijn allen (een fietser is vrijwel nooit alleen).
Daarna ging het bergaf over kleine bergweggetjes. Het ging me redelijk goed af want is was om 12:30 uur in El Acedo en had ca. 20 km afgelegd.

• 05 Augustus 2009 - 13:37

Jan Rozeboom:

Dag Theo,

Goed te lezen dat je nog steeds onderweg bent ondanks wat ongemakken. Je had zelfs geen klein steentje meegenomen? Maar goed dat we het daar van te voren niet over hebben gehad anders had je mogelijk een kruiwagen met stenen mee moeten nemen.
    Veel succes en plezier verder.

Groet,
    Jan