Dinsdag 14 juli - Dag 5 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 juli - Dag 5 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 juli - Dag 5

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteravond een heerlijk pelgrimsmaal gegeten (Maccaroni - Vis en yoghurt en glas wijn). Kost meestal rond de €8. Daarna om 20 uur naar de mis. Ca. 10 broeders die chaotisch voorlazen en zongen. Alle pelgrims uit alle landen die die dag ingeschreven waren werden welkom geheten (ook dus de Pays Bassos). In de dienst zat ook nog een stuk in het engels waar je bij Thank you achter komt.
Na de communie werden de pelgrims naar voren geroepen en kregen we de zegen, daarna werd het licht deels gedoofd en volgde er fraai orgelspel met gezang. Heel ontroerend.
Om 17 uur was de nevel uit de bergen gekomen en regende het. Dat deed het na de dienst nog steeds.
Om 21 uur naar bed en om 22 uur ging het licht uit en gingen 120 mannen en vrouwen in 1 ruimte (stapelbedden) allemaal slapen.Een unieke ervaring.
Om 6 uur ging het licht weer aan en stond iedereen op. Een half uur voor die tijd waren er toch weer een paar die ondanks waarschuwingen er toch eerder uitgingen.
Om 7 uur in een nevelige wereld op pad. De nevel trok snel op.
Na 3 uur kon ik mijn eerste kopje koffie kopen. Heb maar direct 2 grote gedronken.
De route was vandaag afwiselend met de nodige hoogteverschillen door het bos. Alleen de afdalingen waren lastig voor mij want veel losse stenen. Maar dan gewoon rustig aan.
Om 13 uur in Zubiri waar ik had gereserveerd (in het Spaans) en ze wisten het ook nog en mijn rugzak was er ook. Wie zie ik mijn kamer (dit keer slechts 8 personen) mijn buurman in Roncevalles. Straks eten en weer op tijd naar bed. Morgen naar Pamplona (laatste keer zonder rugzak).
Zo even kijken of mijn was droog is.

  • 14 Juli 2009 - 15:09

    Ruud Spiering:

    Hallo Theo
    Dat gaat toch prima, tot nu toe? En je bent net op tijd in Pamplona, want de stieren zijn van de straat! Hoe bevalt het , om steeds met zovelen op zaal te slapen? Lijkt me nogal heftig.
    Groeten, Ruud

  • 15 Juli 2009 - 14:05

    Hermien:

    dag theo,
    leuk je verslag te lezen.tot nu toe geen pech gehad. houden zo! hopelijk ontmoet je ook leuke mensen. loop je na zon overnachting alleen verder? Of ben je op solotour? gr. Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 48317

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: