4 oktober : Chame (2710 m) Dag 1 Trekking :14 km - Reisverslag uit Shigatse, China van Theo Kip - WaarBenJij.nu 4 oktober : Chame (2710 m) Dag 1 Trekking :14 km - Reisverslag uit Shigatse, China van Theo Kip - WaarBenJij.nu

4 oktober : Chame (2710 m) Dag 1 Trekking :14 km

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Oktober 2018 | China, Shigatse

Vandaag de eerste dag van de trekking en het was droog! Het heeft ‘s nachts veel geregend. De gids zou ons om 7 uur wekken maar dat lukte niet en ook het ontbijt dat de vorige dag voor 7:30 uur besteld was kwam ruim 15 minuten te laat. Om 8:40 uur vertrokken we uiteindelijk. Wij droegen onze eigen dagrugzakken. De 2 dragers droegen elk 2 rugzakken van ons plus hun eigen spullen.
Het eerste stuk was de weg volgen, maar al snel gingen we van de weg af en de “trail” (wandelpad) op. Het was een kwestie van via trapjes naar boven. Tot 11 uur zijn we voornamelijk gestegen en dat kostte veel zweetdruppels. Daarna werd het iets vlakker maar we moesten nog wel 2 keer de rivier dus dalen (hang)brug over en weer naar boven. Om 15 uur waren we in Chame bij een luxe teahouse (Royal Garden).
Chame heeft een hotspring, dus wij gewapend met zwembroek en handdoek er heen. We wandelden weer over een hangbrug en komen bij de hotspring en zien 2 baden, het ene bad met mensen en het andere zonder mensen. Wat blijkt : het bad zonder mensen is te heet om in te zitten. Een half uur daarvoor zaten er nog mensen in maar nu was het veel te heet. Je kunt er ook "douchen" door heet water in een emmer te laten lopen en aan te vullen met koud water. Was in ieder geval een warme douche.

• 05 Oktober 2018 - 11:59

Ida Kip:

Die hangbruggen is wel een dingetje. Ik kan me voorstellen dat zwemmen nu wel lekker is

• 14 Oktober 2018 - 09:21

Theo Kip:

Hangbruggen zijn niet mijn hobby, maar het went als ik achter iemand loop.