2 oktober : Bandipur (900 m) - Reisverslag uit Bandīpur, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu 2 oktober : Bandipur (900 m) - Reisverslag uit Bandīpur, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu

2 oktober : Bandipur (900 m)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

02 Oktober 2018 | Nepal, Bandīpur

Het was vandaag een kwestie van geduld!
We zouden om 7:15 uur weg maar door asfalteringswerkzaamheden reden we rond 8 uur weg. Het eerste stuk ging nog wel, al hobbelden we door de bus.
We kwamen terecht op de weg tussen Kathmandu en India. Een onafzienbare rijvan vrachtwagens, bussen, busjes en een enkele personenauto. Men was druk met de weg bezig en dat resulteerde in ellenlange files. Dit leidde tot een aantal uren vertraging. De andere richting had nog meer vertraging.
Rond 13:30 uur hadden we onze lunch. Nu hadden we al geruime tijd de rivier gevolgd en nu bleek het lunchadres aan de andere zijde van de rivier te kiggen. Hangbruggen is niet mijn favoriet, maar lopend achter de chauffeur en niet opzij kijken bleek goed te werken. Lekker Nepalees buffet op een prachtige locatie!
Verder rijdend merkten we hoe men in Nepal rijdt, inhalen en er vanuit gaan dat de medeweggebruiker wel temt, uitwijkt etc.
Om 16:30 uur kwamen we aan in Bandipur, een dorpje hoog op de heuvel. Heel oud en zelfs de kinderen stoten hun kop als ze niet uitkijken. Het ligt prachtrig met een geweldig uitzicht.
Om 21:30 uur gaat hier gewoon het licht uit (niet letterlijk).
Morgen rijden we nog een dag met 7 uur over een “bumpy road”.
Dan start het wandelen!

• 05 Oktober 2018 - 11:50

IDaKip :

Wat een onderneming. Het lijkt me wel erg mooi datgene wat jullie meemaken.