30 april : Gavá (0 km) - Reisverslag uit Gavà, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 30 april : Gavá (0 km) - Reisverslag uit Gavà, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

30 april : Gavá (0 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 April 2018 | Spanje, Gavà

Vandaag met de bus naar Barcelona. Bus net gemist en de volgende bus al direct vol. Na op het Plaza de Catalunya koffie te hebben gedronken met een Nederlands stel, zijn we met de metro richting Montejuich gegaan.
Bij metrostation Para-lel konden we met hetzelfde metrokaartje met een 'funcilar" een stuk de berg op. Daarna kon je kiezen voor aansluiten in de wachtrij voor een kabelbaan naar het kasteel. Wij zijn door een park bergop gewandeld naar het kasteel op de top.
Een groot kasteel waar we achterlangs gewandeld zijn, je kon er wel in maar het was heel druk. Waarschijnlijk hebben veel Spanjaarden vakantie omdat in deze week 1 mei valt. Vanaf het kasteel zagen we cruiseschepen liggen in de haven van MSC, Pullman, Costa en ook TUI Mein Schiff.
Hierna door park gewandeld richting het Olympisch stadion. Gebruikt in 1992. je kunt het bezoeken en het ziet er nu gedateerd en leeg uit.
Vanaf hier naar het museum voor Catelaanse kunst dat uitkijkt op het Plaza d' Espanya. Het museum was gesloten maar het was er gezellig druk. Vanaf het Plaza d'Espanya met de bus terug. We dachten de bus gemist te hebben, maar er kwam nog een bus gelukkig.