1 mei : Montblanc (152 km) - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 1 mei : Montblanc (152 km) - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

1 mei : Montblanc (152 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

01 Mei 2018 | Spanje, Montblanc

Vanmorgen rond 6 uur begon het te onweren en regenen. Tegen 8:15 uur met een wegwerp-poncho naar de winkel om stokbrood te halen.
Schoenen zagen er naderhand niet uit.
Na het ontbijt 2 vergaderingen gedaan en daarna de gebruikelijke zaken als chemisch toilet legen, stroomkabel binnenhalen etc.
Rond 11:45 uur vertrokken we naar Montserrat op ongeveer 80 km afstand, Je kunt naar boven rijden tot het klooster maar dan heb je waarschijnlijk een parkeerprobleem en het is er vrij smal. Dan kun je ook nog met kabelbaan of tandradbaan naar boven. We kwamen aanrijden en ik had een waterval gezien. Ik dacht dat de parkeerplaats daarvoor bedoeld was, maar het bleek het begin van de kabelbaan te zijn. Voor 11 euro brengen ze je heen en terug. Nu heb ik hoogtevrees en de wetenschap dat de baan is aangelegd in 1930 door een bedrijf uit Leipzig maakte me niet superblij, maar ja, anders kom je nergens.
We waren vrij snel boven maar misten net het jongenskoor in de basiliek om 13 uur. Voor een bezoek aan de zwarte madonna stond een hele lange rij dus dat hebben we maar geskipt.
Er was ook nog een museum de Monsserrat en dat hebben we bezocht (met pensioda korting van 1 euro). Was de moeite waard. Zagen we ook nog een mooie Picasso :-)
Terugkeer ging mooi vlot. We moesten nog 70 km naar het cisterciënzer klooster in Poblet. In de camper aangekomen betrok het weer en sputterde het regelmatig. In Poblet aangekomen bleek het klooster te beschikken over een zeer groot parkeerterrein waar we vannacht blijven met nog 4 campers. Morgen om 11 of 10:30 uur is er een rondleiding (moeten we nog uitzoeken).
Ik ga vanavond ook de verdere route "grijs" plannen. D.w.z. een conceptplanning die gewijzigd kan worden naar omstandigheden, maar zonder een dergelijke planning zit je elke dag, hoe verder...