Dinsdag 28 juli - Dag 19 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 juli - Dag 19 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 juli - Dag 19

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

28 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteren was het een beetje kort. Ik had namelijk moeite om een Internetcafe te vinden en toen ik er was moest ik nog wachten.
Verder had ik om 19 uur afgesproken met Theo (what´s in a name) om samen te gaan eten. Theo is een vrachtwagenchauffeur in de VUT die eerst vanuit Tiel lopend was gestart naar Santiago maar in Noord Frankrijk gestrand is met rugklachten. Terug naar Tiel gegaan is en daar zijn fiets gepakt.
Ik ben er gisteren nog wel in geslaagd zag ik net om een nieuwe pasfoto actief te maken.
@ Ida : Vindt je deze foto mooier?
Theo (2x) had wat moeite om een restaurant te vinden, maar toen we die gevonden hadden, zaten er veel bekenden.
Theo zei dat hij dat als fietser toch wel miste. Wandelaars ontmoeten elkaar meer en fietser fietsen.
Ook is de leeftijdsopbouw anders. Fietsers zijn doorgaans 25-35 jaar en wandelaars heb je in alle leeftijden.
Toen we zaten te eten kwam Peter binnen die ik inmiddels 2 dagen kwijt was. We hebben gezellig met zijn 3en gegeten. Eten was uitstekend maar sommige gerechten bleken op.
Pelgrims eten graag om 19 uur. Dat is voor Spaanse begrippen vroeg maar ze gaan met de kippen op stok om 22 uur.
Vanmorgen om 06:30 uur uitgebreid ontbeten in een lokaal cafe: Koffie, koffiebroodje en glas jus d´orange (vers), want de eerste 17 km was er niets. Het was vanmorgen fris en de zonsopgang fraai. Nadat ik het stadje uit was kreeg ik een rechte asfaltweg van ca. 4 km en daarna kwam er 12 km een kaarsrechte onverharde weg met losse keien. Dat eist toch wel een zeker optimisme. Om 9 uur kwam ik onverwacht langs een bar waar drinken te krijgen was en de BBQ op volle toeren draaide om worstjes klaar te maken. Dus daar 1/3 stokbrood met worstjes gegeten. Heerlijk. Omstreeks 11 uur daalde de weg en bereikte ik een dorp met een bar. Ik was een beetje aan het eind van mijn prychische latijn hoewel in het 2e deel het tempo er goed in zat.
Daarna was het nog maar 10 km langs een saaie weg naar Terradillos de los Templarios. De oplettende lezer zal denken, dat komt me bekend voor. Inderdaad, de Tempeliers. Deze ridderorde (naar de tempel Salomonis) verdedigde in eerste instantie het Heilige Land, maar later ook in Spanje tegen de Moren.
Vandaag heb ik 27 km gelopen zonder problemen. Gistermiddag wilde in nog wat rondlopen maar kreeg last onder mijn voet en ben maar snel gaan rusten.
@ Joke. Dank voor de enthousiasme. Heb je ook aan Ria doorgegeven dat ze op mijn log kan meelezen?

  • 28 Juli 2009 - 19:14

    Annemarie:

    Hoi Theo,
    Ik heb vandaag bijna alle verslagen gelezen die je geschreven hebt...! Wat een ervaringen, het klinkt geweldig. Ik heb een paar dagen geleden 10 km gelopen en toen waren de benen al moe!! Heb afgelopen winter ook niets gehoord over al die oefenwandeltochten, wanneer heb je dat toch gedaan? Hans en ik wensen je ontzettend veel succes en vooral ook veel plezier bij het vervolgen van je tocht.

  • 28 Juli 2009 - 20:34

    Conny Ruijgrok:

    Hallo Theo,
    Het is een mooie pasfoto, het ziet er goed uit zo met die prachtige blauwe lucht op de achtergrond.
    Je ligt nu vast en zeker al op 1 oor om morgen opnieuw te genieten van een fantastische omgeving en hopelijk een beetje goed wandel weer. In Nederland is het ook een paar dagen weer een beetje warmer zodat het net lijkt alsof het hier ook zomer is ;-S.
    Veel plezier met alle leuke wandelgenoten, met of zonder fiets. Pas op voor de blaren.

    Mopje voor morgen mocht het saai worden onderweg:
    Saar en Moos wonen al 25 jaar samen. 'Zouden we nou toch niet eens gaan trouwen?' vraagt Saar. 'Ach meid,' zegt Moos, 'wie wil ons nou nog hebben?'

    Veel plezier!! :-) Ik kijk uit naar de nieuwe foto's.

  • 29 Juli 2009 - 07:56

    René:

    Hoi Theo,

    Ik heb net eens even je reisverslag gelezen. Wat een belevenis en erg leuk geschreven :-)). Alvast heel veel succes met het vervolg van je tocht.


  • 29 Juli 2009 - 08:06

    Helma:

    Ik hoor dat er in Burgos (daar ben je al weer 4 dagen voorbij, maar niet meer dan 100 km) een bomaanslag op een kazerne gepleegd is. Waarschijnlijk door Basken maar zonder aankondiging gebeurt dat toch meestal niet. Houdt dat veel mensen bezig in de cafe's en bars?

  • 29 Juli 2009 - 13:09

    Marischa:

    Ha pap, sluit me aan bij de vraag van Helma. Daar ben ik ook erg benieuwd naar.

    Leuke nieuwe foto ;-)

  • 29 Juli 2009 - 18:59

    Benedikte:

    Hoi Theo,

    Door jouw reisverslagen ben ik onze pelgrimpassen er weer bij gaan zoeken en ook de routeboeken en kaart die wij toen gefietst hebben. Wij hebben zeker niet exact hetzelfde traject afgelegd, omdat dit voor fietsers gewoon niet mogelijk is, maar alle plaatsen die je noemt hebben we zeker bezocht. Kwam er daardoor ook weer achter dat we zelfs in Irache overnacht hebben (1x wijn, 1x water tap). Ook hebben we het in een veel hoger tempo gedaan en dus waar jij gemiddeld 4-5 dagen over doet deden wij in 1 dag. Toch wel leuk, hoewel ik heel eerlijk moet zijn en toen sommige bergtoppen echt 'vervloekt' heb. Als ik je nu alvast een tip mag geven voor overnachting in Santiago: een hostal vlak naast de kathedraal, midden in Santiago, ik zal proberen of ik de naam nog kan achterhalen. Super!

    Groet,
    Benedikte

  • 29 Juli 2009 - 22:45

    Joost:

    Mooi om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat en dat je er nog veel plezier aan beleeft.
    Ik kom net uit de stad na de vCL wedstrijd van twente. Spannende wedstrijd die uiteidelijk 0-0 is gebleven terwijl er een rode kaart voor boschker was + penalty in de 1e helft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 47994

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: