Statistieken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Statistieken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Statistieken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

16 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Voor diegenen die interesse hebben in statistieken:
- De afstand van St. jean Pied de Port naar Santiago is volgens mijn pelgrimspas 764 km. Ik zal nu dagelijks de nog resterende afstand melden.
- In 2008 zijn er in St. Jean Pied de Port 33.730 mensen gestart. Hiervan komen er ca. 15% aan. Er zijn echter ook veel mensen die bij aanvang al weten dat ze (meestal door tijdgebrek)Santiago niet zullen halen. In 5 weken is het te doen. Ik heb er zeven weken voor gepland. Heb dus wat speling (deel is al gebruikt).
Verdeling naar land:
Frankrijk 7837
Duitsland 6111 (Dankzij Hape Kerkeling)
Spanje 3646
Zwitseland 863
Belgie 811
.....
Zuid Afrika 125

April - mei starten er veel mensen met eind april een top van 1800 per week.
Zakt in juni - juli - augustus naar 1000.
Begin september stijgt dit weer naar 1600.

Let wel: Er starten veel Spanjaarden in Roncevalles net over de Pyreneen.
Er starten er ook onderweg veel.
De laatste 100 km is voldoende om een diploma in Santiago te ontvangen.

• 16 Juli 2009 - 15:14

Marischa:

Dat verbaasd me. Ik had gedacht dat meer dan 15% de eindstreep zou halen. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat het jou gaat lukken!

• 16 Juli 2009 - 20:37

Joost En Ida:

Leuk om je ervaringen te lezen. Ik hoop dat je op deze wijze door kunt blijven gaan en onderwijl genieten van de reis. Joost

Heb je zojuist aan de telefoon gehad. Toevallig hè!
    Met rugzak en het bloedhete weer zal het er niet gemakkelijker op worden. Ik wens je heel veel moed en doorzettingsvermogen en lees morgen hoe het verder gaat. een bijzondere manier van contact. Dat zoiets zomaar kan vind ik op zich al een wonder. Dag schat, Ida

• 17 Juli 2009 - 15:35

Edwin:

Hallo Theo.
    Ik hoop dat je vandaag (17-07) ook weer een goede dag hebt gehad.
    Ik heb helaas wat minder goed nieuws. Afgelopen dinsdagochtend, is onverwacht mijn moeder overleden. Ik vond toch dat ik je dit even moest mededelen.

Groeten,

Edwin

• 17 Juli 2009 - 17:34

Alex Kip:

Hoi Theo,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je nu ook echt doet wat je al zo lang wilde. Heel veel plezier. En maar lekker lang onderweg blijven en je vooral niet druk maken!