Woensdag 15 juli - Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Woensdag 15 juli - Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 juli - Dag 6

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen vanuit Zubiri om 06:30 uur alleen vertrokken. Om direct op de vraag van Hermien te antwoorden: Soms spreek je met iemand af om samen te vertrekken en soms ga je alleen. Ik zou eerst nog ontbijten in Zubiri maar wachten tot 07:00 ur duurde me te lang. Na een kilometer kwam Hector mij achterop. Mijn buurman uit Roncevalles (1 van de 120) en die bleek ook slaapgenoot in Zubiri. Vandaag hele stukken met hem opgelopen. Hij pauzeerde soms als ik doorliep en omgekeerd. Ik was zo stom geweest om het 1e dorp niet in te gaan voor de koffie en moest er toen een paar uur op wachten tot de volgende gelegenheid. In Valleva uitgebreid koffie gedronken en gegeten en vervolgens kwam ik Tom uit Londen achterop die ik al eerder gezien had. Samen zijn we opgelopen naar Pamplona.
Hij was zaterdagavond / zondagmorgen in Pamplona geweest en had daar het stierenspektakel gezien (6 t/m 14 juli). Vandaag was de hele stad uitgestorven en in de opruimwoede. Ik had het zo gepland dat ik er direct na aankwam omdat anders slapen een probleem zou worden.
Ik nam van Tom afscheid om naar het pension te gaan. Daar was wederom weer mijn rugzak. Elke keer weer een geruststelling. het pension is 0 sterren maar wel schoon (zelfs met lakens en dekens). Toen ik naar de Informatie was geweest voor een stadplattegrond zag ik Tom weer (hoe kan het).
Ik heb de stad vanmiddag bezichtigd (leuk maar niet imponerend) en de stierenroute gevolgd. Inkopen gedaan, een beetje geschreven en geslapen. Vanavond ontmoette ik nog een Duits stel uit Bad Arolsen die in de afgelopen dagen meereisden.
Ga nu nog wat eten en heb mijn 2e dag in Pamplona geschrapt. Ga morgen kijken hoever ik kom met rugzak.
Ik ga denk ik weer om 06:30 weg. Jawel, ik zit in een wat ander ritme.

  • 16 Juli 2009 - 13:31

    Wim Elfrink:

    Hallo Theo,

    Met veel interesse lees ik je reisverslagen en daarbij past mij verwondering en bewondering voor jou.
    Ik hoop dat deze reis je dat brengt wat je ervan verwacht. Ik kan en zal je op de voet volgen zonder dat je last of gemak van me hebt.
    Wat ik me wel afvraag is of je nog terugkomt; steeds lees ik bij 'Mijn status': "Ik ben terug over 44 dagen."
    Ik zou het erg waarderen je in september weer terug te zien. Ik ben benieuwd.

    Heel veel goeds gewenst.
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 47987

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: