25 april : Tossa de Mar (112 km) - Reisverslag uit Tossa de Mar, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 25 april : Tossa de Mar (112 km) - Reisverslag uit Tossa de Mar, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

25 april : Tossa de Mar (112 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 April 2018 | Spanje, Tossa de Mar

Om 8 uur opgestaan en we zouden om 9 uur weg, maar dat werd dus 10 uur.
De eerste bestemming was Pubol (tip van Harrie Roolvink), naar het Gala Dali kasteel, waar Dali woonde in het laatste deel van zijn leven met Gala. Zo druk als het in Figueras was, zo rustig was het in Pubol. Niet alleen een klein dorp maar ook weinig bezoekers. Het kasteeltje gaf een mooie indruk van zijn woonstijl.
Daarna door naar Gerona. Kon de camper bij de touringcars parkeren dicht tegen het centrum. Parkeren was daar voor iedereen gratis.
Gerona heeft een mooi centrum met een basiliek en kathedraal en nog restanten van een Joodse wijk. Echt de moeite waard om te bezoeken.
Dan op naar Tossa de Mar, met een mooie baai en een oude stad, bestaande uit resten van een kerk en stadsmuren en bovenop de rotsen een vuurtoren. Een leuke klim naar boven.
Nu staan we op een camping net buiten Tossa de Mar : Cala Llevado.
Van de weg gingen we een stuk naar beneden. De camping is alles behalve vlak maar de plekken zijn redelijk vlak.
Na het eten zijn we afgedaald naar het strand. Het zand is er nogal kiezelig en niet zo fijn als in Empuria Brava.
De klim terug naar de camper viel knap tegen. Je zult maar op het strand liggen en iets belangrijks vergeten zijn...