Dag 12 : Amsoldingen - Rüeggisberg - Reisverslag uit Rüeggisberg, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dag 12 : Amsoldingen - Rüeggisberg - Reisverslag uit Rüeggisberg, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dag 12 : Amsoldingen - Rüeggisberg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 Juni 2012 | Zwitserland, Rüeggisberg

Om 7:45 uur vertrokken we, maar stonden al direct stil bij de kerk die door de Heilige Mauritius is gewijd. Het is de grootste ottonische basiliek in de regio en rond het jaar 1000 ontstaan. Het is mooie kerk nu in gebruik door de Protestanten.
Om 8:15 uur gaan we echt op weg, eerst is het nog zonnig maar al snel begint het te regenen, maar niet ernstig. Als we na 2 uur terugkijken zien we in een grijze omgeving de Eiger, Mönch en Jungfrau oplichten, een geweldig gezicht dat zich in een foto haast niet laat vatten ( je probeert het natuurlijk wel).
Het is vandaag een relatief vlakke etappe. In Riggisberg houden we ruim pauze en genieten van de zon. Het was na de regen vandaag ca. 25 C. Morgen wordt 19 C, regen en onweer voorspeld. Ik maak me daar al lang geen zorgen meer over, ik heb een poncho (ook over de rugzak) en zie wel. Tot heden zorgt de Heilige Jacobus goed voor ons.