19 oktober : Chitwan National Park (100 m) - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu 19 oktober : Chitwan National Park (100 m) - Reisverslag uit Jomsong Himal, Nepal van Theo Kip - WaarBenJij.nu

19 oktober : Chitwan National Park (100 m)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

19 Oktober 2018 | Nepal, Jomsong Himal

Vanmorgen om 6 uur werden we gewekt. Om 6:30 ontbijt en om 7 uur in de jeep richting het park. Dit zijn jeeps met in de laadbak 4 bankjes voor max 4 personen. Tevens zijn de zitplaatsen overdekt. We waren met 7 personen op stap, dus ruim plek.
Vooral in het begin zagen we herten, apen, leguaan. Later ook nog 2 krokodillen, een leguaan en 2 mannelijke herten met gewei.
Na zo’n 3,5 uur waren we terug voor de lunch.
Vandaag is het “mannendag” ter ere van grootvaders en kleinzonen. Iedereen liep er netjes bij met rood voorhoofd. Families kwamen samen, dus ook families op de motet met 3 of 4 personen.
Om 2:30 uur gingen we met een hele smalle kano met 7 gasten, gids en 2 personen voor besturen kano (voor en achter).
Onderweg zagen we nog 3 krokodillen van het gevaarlijke soort.
Na een half uur kwamen we aan bij een krokodillen fokkerij van het WNF. Er is namelijk nog een soort dat vis eet en met uitsterven bedreigd wordt. In de kwekerij worden ze 5 jaar gehouden en dan in het wild uitgezet.
Hierna per jeep weer terug.
Vanavond helaas geen neushoorns te zien, vooral tot teleurstelling van Stefan en Joost.