27 juni : Stralsund (130 km) - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu 27 juni : Stralsund (130 km) - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

27 juni : Stralsund (130 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

27 Juni 2018 | Duitsland, Stralsund

Vanmorgen rustig de dag begonnen want we hadden op de camping eigen gerookte zalm en roodbaars besteld dat om 12 uur klaar zou zijn.
Om 11;30 uur konden we het ophalen en de zalm hebben we direct (nog een beetje warm) opgegeten. Heerlijk.
Vanaf Schaprode richting Kap Arkona vertrokken.
Met de Wittower Fähre overgetsoken richting Wiek. Kost 7 euro en toen we aan kwamen rijden konden we direct mee.
Je kunt Kap Arkona alleen bereiken met een pendelbus of per fiets. Je komt niet verder dan Putgarten.
Dat brengt me gelijk op de blessure van Ida. Het ging vandaag een stuk beter. Ze kon beter lopen met krukken en al zelfs een beetje zonder krukken.
Na Kap Ankona zijn we richting Konigstühl gegaan. Bij Glowe op de Stellplatz am Strand gestopt om wat te drinken. Een prima plek als je wilt parkeren / overnachten en naar het strand. Ligt namelijk direct aan het strand. het vertrek ging wat lastig omdat een Mercedes onze camper wat klem had gezet.
De route naar de Koningstühl was lastig wegens wegwerkzaamheden. De Parkplatz am Koningstühl was heel saai. Verder kon Ida geen 3 km lopen naar de Koningstühl dus zijn we maar teruggegaan naar Stralsund. morgen gaan we richting Losser.