25 juni : Stralsund (11 km) - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu 25 juni : Stralsund (11 km) - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

25 juni : Stralsund (11 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 Juni 2018 | Duitsland, Stralsund

Vandaag de geneugten van de Duitse medische wereld aan den lijve mogen ervaren. Bij de receptie overlegd wat het beste zijn voor het probleem van Ida met haar rechterbeen. Huisarts zou kunnen maar je rijdt niet overal met je camper naar toe. Het bleek dat Stralsund een ziekenhuis had en om 09:15 uur waren we bij de "Nothilfe". Ook hier wordt je sneller behandeld als je klacht ernstiger is.
Omstreeks 11 uur waren we aan de beurt. Ik denk dat er zo'n 7 mensen voor ons. De arts heeft het been bekeken en vastgesteld dat zij een foto van de knie wilde. Omstreeks 12 uur weer terug bij de Nothilfe. Om 12:15 gingen de artsen met pauze en rond 13 uur was Ida weer aan de beurt.
Ze konden geen beschadiging van de knie vaststellen, maar kregen wel krukken en een brace voor de knie. Verder medicijnen tegen pijn en trombose injecties. Terug in Nederland moest Ida naar de huisarts voor verwijzing naar een chirurg voor nader onderzoek.
Om 13:00 uur stonden we al weer buiten.
Doorgereden naar de apotheek, die iets verderop zat.
Na het Aldi bezoek waren we weer op de camperplek.