19 juni : Norddeich (215 km) - Reisverslag uit Norddeich, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu 19 juni : Norddeich (215 km) - Reisverslag uit Norddeich, Duitsland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

19 juni : Norddeich (215 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

19 Juni 2018 | Duitsland, Norddeich

Omstreeks 10 uur vertrokken van onze camperplek en eerst de lokale AH bezocht om eten in te slaan. Hardegarijp bleek over 3 supermarkten te beschikken. Het is blijkbaar veel groter dan ik dacht.
Het verlaten van het dorp was lastig want door de combinatie navigatie en opgebroken wegen zorgde voor een paar zinloze rondjes.
Van Hardegarijp strak naar het noorden om het Louwersmeer te bekijken.
Was wel aardig om te zien maar wat ons betreft geen aanrader. Het moet wel heel mooi weer zijn om het heel mooi te vinden.
Daarna zijn we naar Norddeich gereden en onderweg, vanwege het mooie weer, besloten om Emden links te laten liggen.
Na aankomst per fiets naar de afvaart van de veerponten naar Juist en Norderney. We gaan morgen met de fiets per veerboot naar Norderney. Naar Juist was het 1,5 uur varen i.p.v. 1 uur, duurder en Juist is maar 500 meter breed i.p.v. 2,5 km. Norderney is 14 km lang.
Het vertrek van de veren ligt 3 km van onze camperplek, dus is een fiets handig. Het weer was vanmiddag mooi en ook morgen (ca. 23C).