13 mei : Ligny en Barrois (376 km) - Reisverslag uit Ligny-en-Barrois, Frankrijk van Theo Kip - WaarBenJij.nu 13 mei : Ligny en Barrois (376 km) - Reisverslag uit Ligny-en-Barrois, Frankrijk van Theo Kip - WaarBenJij.nu

13 mei : Ligny en Barrois (376 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

13 Mei 2018 | Frankrijk, Ligny-en-Barrois

Vannacht heeft het de hele nacht geregend (denk ik). We stonden gedeeltelijk onder een boom dus dat maakte nog eens extra lawaai als er een windvlaag was. Vanmorgen na het ontbijt betaald (€ 1,70) en vertrokken. Onderweg regen gehad maar soms was het ook droog.
Onderweg als "benenstrekker" de abdij van Pontigny bezocht.
Wij waren er omstreeks 14 uur en ze waren bezig met de voorbereidingen voor orgelconcert om 15 uur. De abdij was vrij kaal en koud (letterlijk en figuurlijk).
Bij het "Lac de Der - Chantecoq" waren we op zoek naar een mooie camperplek, maar Truus (Tom Tom) kon hem niet vinden. Ik heb deze TomTom jaren niet van updates voorzien. Tijdens deze vakantie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een nieuw ga kopen waarmee ik ook coördinaten kan invoeren, dat kan met de huidige TomTom niet. Veel camperplaatsen worden vaak met een gedeeltelijk adres (wel straat geen huisnummer) of nog vager aangeduid. Wel staan er altijd de GPS locaties bij. Wie een suggestie heeft voor een goede navigatie, graag even reageren.
Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Ligny en Barrios. De camperplek die we uitgekozen hadden kon ik niet vinden vanwege het onvolledige of onjuiste adres. Toen we naar de munipal reden zagen we een camperplek (Relais Nautique) vlak bij het centrum. Heel handig en er waren nog 2 plaatsen (van de 8).
Morgen verder door Luxemburg en België naar Limburg. Nog geen bestemming bepaald.