22 april : Castello d'Empuries (59 km) - Reisverslag uit Castelló d'Empúries, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu 22 april : Castello d'Empuries (59 km) - Reisverslag uit Castelló d'Empúries, Spanje van Theo Kip - WaarBenJij.nu

22 april : Castello d'Empuries (59 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

22 April 2018 | Spanje, Castelló d'Empúries

Vandaag zijn we na het ontbijt terug gegaan naar Figueras, naar het museum dat we in 1985 ook bezochten. Nu was het zeer druk, terwijl er toen bijna niemand was. Het was ook zeer gewijzigd.
Het blijft een boeiende kunstenaar. We gaan ook naar zijn huis in Pujol.
Het was ook nog een hele kunst om de camper in de buurt van het museum te parkeren. Het was al vol met bussen en een camper is bijna net zo groot.
Hierna gingen we naar camping Laguna, die we in 1985 bezocht hebben. Marischa was toen leerplichtig en moesten we ons houden aan de schoolvakanties. Daarom hadden we een vouwwagen gekocht. Na een koude test met Hemelvaart bij Dennenlust in De Lutte zijn we naar Spanje gegaan. Na een lange reis door Frankrijk (papa, wat is Frankrijk toch groot) en veel files kwamen we omstreeks 3:00 uur aan bij de camping.
Bij het opzetten van de vouwwagen waren we Stefan kwijt. Hij was nog maar 5 maar wist "uiteraard" zijn staanplaatsnummer op de camping en bracht iemand hem terug. We hebben daar toen met veel plezier 4 weken gestaan.
Uiteraard ook via de PC Feyenoord de KNVB beker zien winnen in het mooiste stadion van Nederland.