15 april : Nevers (213 km) - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Theo Kip - WaarBenJij.nu 15 april : Nevers (213 km) - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Theo Kip - WaarBenJij.nu

15 april : Nevers (213 km)

Door: Theo Kip

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 April 2018 | Frankrijk, Nevers

Ik had gisteren wel een planning gemaakt, maar bedacht mij vanmorgen vroeg dat we dan een dag te vroeg (maandag) al in Clermont-Ferrand zouden zijn. Omdat het tot 12 uur zeer zonnig zou zijn in Troyes zijn we eerst lekker in de zon gaan zitten en heb ik een nieuwe planning gemaakt.
Omstreeks 12 uur zijn we richting Vézelay vertrokken. Vézelay is een plaatje met een grote basiliek en een klooster, die in de 12e eeuw gebouwd is in verband met de pelgrimstochten naar Santiago de la Compostella. De route vanuit Le Puy komt er langs. Wij hebben nog een latente wens deze te lopen van Le Puy naar St. Jean in de Pyreneeën.
In de zomer is het er zeer druk maar nu was het gezellig druk. De kerk en omgeving is nog in de restauratie.
Vanuit Vézelay zijn we naar Nevers gereden. Het landschap is overal prachtig doordat alle planten bladeren krijgen. Een groot kleurenspel.
De "Camping de Nevers" ligt aan de Loire met zicht op de stad. Brug over en je bent n de stad. We kwamen om 18 uur aan. Na het eten zijn we om 20 uur nog even de stad in gewandeld.