Dag 19: Gland - Commugny - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dag 19: Gland - Commugny - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dag 19: Gland - Commugny

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Juni 2012 | Zwitserland, Bern

Nog even terug naar gisteren:
Welke dieren scoren niet? Robben
Een bekende inwoner van Gland : Michael Schumacher.
Vanmorgen ging de poncho onder in de rugzak. Het is stralend weer.
Eerst lopen we over asfalt en een drukke weg, maar later door prachtige plaatsjes met leuke huizen. Ook een aantal in aanbouw en te koop vanaf SFR 1.470.000.
Al snel zien we aan de overzijde van het meer de Alpen met als topper de Mont Blanc.
We lunchen in een parkje met uitzicht op het meer in een heerlijk zonnetje. De meesten hadden hun schoenen schoongemaakt (ik ook) maar in de middag lopen we over een bospad waar de regen zijn sporen had nagelaten (blubzooi).
We hebben vandaag een wandeletappe van slechts 17,5 km en zijn na 4,5 uur wandelen omstreeks 15 uur op onze bestemming. De Via Jacobi voert ons over het terrein van het 18e eeuwse Château de Bossey. Dit is een kerkelijk vergadercentrum en hier slapen we! Pelgrims kunnen tegen een gereduceerd tarief hier slapen en eten.
Zie http://www.oikoumene.org/en/activities/bossey/about-bossey.html

• 14 Juni 2012 - 19:26

Marischa:

Het voetbal was dramatisch, maar de sfeer in de kroeg was goed. Vandaag beetje suffe dag, maar het weer begint ook hier eindelijke beter te worden. Zowaar weer veel zon. Jouw tocht blijft indrukwekkend zo te lezen, met grote meren en bergen. Geniet ervan!