Dag 18 : St. Prex - Gland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dag 18 : St. Prex - Gland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dag 18 : St. Prex - Gland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Juni 2012 | Zwitserland, Bern

We vertrokken met regenachtig weer. Dat houdt dus in de poncho aan. Dit is een poncho die zowel over mij als de rugzak heen past. Ik heb 2 afritsbroeken waarvan ik de pijpen afrits, want dan worden ze ook niet nat. Verder heb ik een snel drogende polo aan met soms een wit T-shirt er onder (als het koud is). Dat is voldoende onder de poncho. Als ik het warm krijg doe ik de armen uit de poncho en haal de poncho over mijn hoofd naar achteren. Als het dan weer regent kan ik hem snel weer over mijn hoofd doen.
Gisteren was het dus poncho weer en heb ik de hele dag de poncho aan gehad. Na een uitgebreid ontbijt liepen we weg in de regen. Na ca. 1,5 uur langs het meer van Geneve te hebben gelopen (mooie route, maar van het meer zag je weinig) kwamen we bij een camping waarvan het restaurant open was: naar binnen koffie drinken! Terwijl we binnen zaten viel er een echte hoosbui. Weer buiten regende het gewoon. Normaliter gaan we bij een COOP of Migros (supermarkt) langs voor de lunch. Als het echter dergelijk weer is gaan we lunchen in een restaurant, vandaag in de kantine van een lokale zeilvereniging waar we pasta hebben gegeten.
In Gland is het onderdak een lokale pelgrimsherberg met 7 bedden en 4 matrassen in 1 ruimte. We waren er omstreeks 15 uur en zijn eerst gaan douchen in de enige douche. Daarna inkopen gedaan voor het ontbijt van de volgende dag: brood en veel kaas. Hierbij ook de lunch van de volgende dag in het achterhoofd.
Daarna de lokale pub gecontroleerd (3 tv schermen) in verband met Nederland - Duitsland. Daar ontmoeten we een Zuid-Afrikaner die net aangekomen is. Leuk om ook weer eens Nederlands te spreken. Met hem een Jagerbom gedronken. Daarna terug naar de herberg. Om 18 uur zitten Urs en ik gereed voor Denemarken - Portugal die gelukkig gewonnen wordt door de Portugezen met 3-2. Om 20:45 uur met de hele groep Nederland - Duitsland gekeken. Ik schaamde me voor dit elftal met zo weinig bezieling. De 2-1 was een vertekende uitslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 47763

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: