Dag 13 : Rueggisberg - Fribourg - Reisverslag uit Fribourg, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dag 13 : Rueggisberg - Fribourg - Reisverslag uit Fribourg, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dag 13 : Rueggisberg - Fribourg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 Juni 2012 | Zwitserland, Fribourg

Gisteravond kwamen bij het eten plotseling Markus met broer Ansi binnen. Markus was al eerder een dag meegeweest.
Dit was echt dag 13 : regen, regen en regen.
Wel een grote bijzonderheid : een wilde vos gezien. Dacht eerst dat het een kat was maar Urs zag direct dat het een vos was.
Vandaag hadden we een lange etappe : 30 km - 7 uur en 45 minuten.
Om 7:30 uur vertrokken we in een miezerige regen en ook vrij snel een rotafdaling over keien. Daarna begon het harder te regenen. Tegen 10 uur was het droog en scheen de zon even (regenboog). Tegen 11 uur begon het te hozen en de beken om ons heen stroomden in korte tijd vol, de paden veranderden in stroompjes. Na ca. een uur werd het minder.
Omstreeks 15 uur wandelden we Fribourg binnen en vernaderde ook direct alles in Frans. I.p.v. "Grüezi mit der Hand" is het nu "Bonjour".
Fribourg is een mooie stad, jammer dat het wat bewolkt is.
Vanavond is er een stel gekomen die tot Geneve meegaat. Tevens in de vrouw van Urs gekomen en bericchtte Lodi dat ze ook nog 2 dagen meegaat. Het blijft zo een vrolijk gevarieerde visite.

• 11 Juni 2012 - 14:36

Marischa:

Bonjour,
    Wat een gezellige bedoening en zo te horen mag het "Nederlandse" weer de pret niet drukken. De foto bij dit reisverslag staat trouwens in groot contrast met de werkelijke situatie in Swiss;-). Hier is weer niet veel beter, helaas. En het voetballen laat ook te wensen over ;-).

• 12 Juni 2012 - 20:49

Stefan:

Een vos heb ik nog niet gezien in het wild, was dit ook jou eerste?
    Goede timing overigens, regen op het langste stuk.