Dag 9 : Lungern - Oberried - Reisverslag uit Oberried, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Dag 9 : Lungern - Oberried - Reisverslag uit Oberried, Zwitserland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Dag 9 : Lungern - Oberried

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Juni 2012 | Zwitserland, Oberried

Na een nacht regen begonnen we droog. Na een uur begon het fors te regenen. We hadden een dag van 690 meter omhoog en 810 omlaag. Dat was gezien de regen knap lastig. Het was een lange steile daling. Na ongeveer 2 uur hebben we in Brüning 2 nieuwe medereizigers opgewacht en Bernhard weer opgenomen. We gingen het dal uit en kwamen in het Kanton Bern naar de Brienzer See. Onderweg zagen we de restanten van een lawine waarin nog steeds sneeuw zat. Ongelooflijk met welke kracht dit naar beneden komt. Tot slot mochten wie nog over een hangbrug van ca. 80 meter die 70 meter boven de grond hing. Iedereen die me kent weet dat dit min hobby niet is, maar het viel mee. 's Avonds kwamen in ons hotel Susanne en Dominica op bezoek. Verder kwamen er nog 2 vrienden van Jörg en Regula längs.

• 05 Juni 2012 - 13:36

Ans:

Tja Theo , net als bij Ida ben ik een beetje aan de late kant.
    We waren verrast dat je voor ons "plotseling" te voet ging ...
    Heeeeeeeeeeeeeeerlijk !!!
    Zwitserland is mijn 2e thuisland , wat zul je naast afzien, ook gewoon genieten !
    De natuur GEEFT altijd als je het weet te zien, te ervaren, toch?
    Geniet ten volle en kom gezond weer thuis.
    Jodel groetjes van ons allemaal.

• 05 Juni 2012 - 16:12

Stefan:

Dag pap, Ik bedacht me net dat je deze blog bijhield. ZO'n brug lijkt me ook wel een aparte ervaring. Zat die goed dicht zodat hij niet zo eng was? Veel plezier en succes nog