Maandag 17 augustus - Dag 39 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Maandag 17 augustus - Dag 39 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Maandag 17 augustus - Dag 39

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

17 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag Finisterra bereikt!!!!!
Het is voor mij ook ongelooflijk om in 37 dagen ongeveer 860 km te lopen van de Pyreneëen naar de Atlantische Oceaan.
@ Berber: De reacties op mijn kale kop waren nou niet direct hoopgevend. De dag voor vertrek was ik ´s morgens nog op het werk en de ¨enthousiaste¨ reacties lipen uiteen van ¨praktisch¨ tot de vraag ¨hoeveel milimeter 0,3 of 0,6?¨. Niemand die zei: Wat staat dat je goed.
@ Marischa, Jürgen, Koen, Dirk B. hartelijk dank voor de felicitaties.
@ Brian : ben blij dat Feyenoord en Twente samen op kop gaan. Edwin E. jammerrrrrr van gisteren :-)))
@ Joop K. Ik verheug om op het weerzien met jullie!!
@ Ida : Hoi schat, ik verheug mij zeer op het weerzien met jou donderdag.Ik heb niet erg geleden onder het feit dat ik de kathedraal niet in mocht. Ze hebben toen wel dat wierrookvat heen en weer geslingerd omdat een groep Italianen er voor betaald hadden :-((((
Ik ben van plan om donderdagmorgen naar de mis te gaan.
Fijn dat je met Stefan zo van Breughel hebt genoten en zoveel mensen ontmoet hebt.

Vanmorgen om 7 uut gestart omdat ik gisteren al een kamer in een Hostal geregeld had. Bij de albergue had ik er morgenvroeg om 8 uur weer uit moeten zijn en ik wilde nu na ruim 40 dagen wel een dag uitslapen.
Bij het vertrek uit de Albergue ontmoette ik Sabine uit Bayern en met haar gezellig gewandeld in een rustig tempo. Na 5 km kwamen we bij de eerste bar. Daar vertelde de dame ons dat we de 1e 15 km geen bar zouden vinden. Daar een lekker boccadilo met omelet gegeten om 08:30 uur. Daarna 15 km door de heuvels. Geweldig. Mooie paden langs de rivier, door heidevelden, etc.
Het was de hele ochtend nevelig tot ca. 11 uur. Toen zagen we ook voor het eerst de Atlantische Oceaan met de wetenschap dat we nog zeker 10 km moesten wandelen. In de plaats Cee kwamen we bij een bar. Maar we hadden beiden zoiets van nee, we gaan wat drinken bij een bar met uitzicht op zee. Om 12:15 hadden we de bar gevonden en Sabine dronk een Radler (bier/lemon) en ik een echt biertje. Heeeeeeeerlijk, schoenen en sokken uit en voeten op een andere stoel. Daarna moesten we nog zo´n 8 km. Iets na 15 uur bereikten we het strand en Sabine kon de verleiding niet weerstaan er direct in te duiken. Ik ben verder gegaan naar mijn pension.
Onderweg ontmoette ik nog 3 maatjes (Sam, Narc en een Duitser waarvan ik de naam niet meer weet). Die waren al wat eerder aangekomen. Na bezoek aan mijn pension (douchen) ben ik naar de Albergue gegaan om mijn Fisterra certificaat op te halen. Daarna (Duitse) Peter met vriendin ontmoet. We gaan om 19 uur het laatste stukje van 3 km naar Cabo Fisterra lopen om daar te ten en de zonsondergang te aanschouwen.
We gaan zeeer waarschijnlijk met de taxi terug.
Morgen een vakantiedag, dus bakken!!

  • 17 Augustus 2009 - 21:26

    Jet En Peter:

    Theo wat een geweldige prestatie. Van Harte. Geniet van je laatste dagen. Gr. jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 47767

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: