Zaterdag 15 augustus - Dag 37 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 augustus - Dag 37 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 augustus - Dag 37

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Allereerst hartelijk dank voor alle felicitaties. We hebben ons gisteren ook vaak tegen elkaar gezegd : Hoe hebben we dit gered.
Gistermiddag diverse oude gebouwen in Santiago bezocht. Het is een mooie stad met veel toeristen. Hier komen ook veel Italianen, Spanjaarden en Portugezen.
Gistermiddag Razid en Jose Luis weer getroffen. Razid was naar een concert van Leonard Cohen in Vigo geweest.
Ook William en Laerke weer ontmoet die we sinds Leon kwijt waren.
Toch gisteravond weer tijdig naar bed (23 uur) en vanmorgen een beetje uitgeslapen, want ik ben pas om 7 uur weggewandeld. Ik had de kaart voldoende besturdeerd om goed de stad uit te komen (is altijd lastig). Maar na een paar kilometer ging ik fout. Gelukkig was er een dame in de tuin acief, die me weer op weg geholpen heeft. Toen ik weer op de route was ontmoette ik een Hongkong chinees van 31 jaar - Mak Jonk Sum (of zo). Hij noemt zich voor het gemak Sam. Zijn ouders zijn na zijn geboorte bij een ¨waarzegger¨ geweest die vastgesteld hebben dat hij te weinig Hout en Vuur had en daarop zijn zijn voornamen gebaseerd (Sorry Su Bun als het verhaal niet helemaal klopt).
Hij is leraar aan de lagere school e had in Hongkong gehoord van de Camino. Hij geeft elk jaar zijn geld uit aan reizen en spaart te weinig voor zijn bruiloft. Met hem een interessant gesprek gehad.
Na zo´n 22 km kwamen we om 12:30 uur bij de Albergue. Volgens mijn reisgids 20 plekken en 12 noodplekken. Om 13 uur kwam de hospitalerio en begon met inschrijven. Na 20 plekken was het completo. Wie was nummer 21? Ik dus.
Ze verwees naar de lokale sporthal waar je dan op je isomatje mag gaan liggen. De volgende herberg lag op 11 km en had maar 10 plekken. Ik heb mezelf beloofd dat ik niet in een sporthal op een isomatje ga liggen.
Ik had inmiddels contact gehad met een lokaal pension en die hadden nog kamers. De chinees wist nog niet wat hij ging doen. Toen ik naar het pension ging wilde hij wel mee. Onderweg troffen we nog een fransman, Marc, die ook meeging. Ter plekken mijn reservering omgezet van een single naar een triple, waardoor we voor € 15 p.p. een kamer hadden.
Morgen op naar het volgende dorp op 33 km.
Het is hier heerlijk weer (smoorheet dus, ruim 30C). Morgen komt er wel een bui vanuit de Algarve maar als ik het weerbericht goed begrepen heb gaat het onheil (de regen) richting Leon.
Vandaag is vrijwel alles dicht want we vieren Maria Hemelvaart. Een beetje een probleem voor mensen die gisteren onvoldoende ingeslagen hebben. Ik heb voldoende muesli repen dus dat komt wel goed.

  • 16 Augustus 2009 - 11:36

    Berber Otten:

    Beetje laat maar toch: Theo van harte gefeliciteerd. Ik vind het geweldig knap. Ik zag op de foto dat je een bijna kale kop hebt. Staat je grappig.
    We spreken elkaar binnenkort vast nog wel. Voor nu geniet er nog maar even van.
    Groetjes Berber

  • 16 Augustus 2009 - 14:42

    Marischa:

    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van Santiago! Al is zoals je zelf al zei de weg er naartoe het doel en niet de bestemming. Geniet van je laatste paar dagen in het zonovergoten Spanje!

  • 17 Augustus 2009 - 02:01

    Ida:

    Geweldig Theo, van harte gefeliciteerd met het volbrengen van jezelf opgedragen missie! Met jouw eigen stijl van lopen, de heupoperatie vorig jaar en de matige (loop)voorbereiding is dit een toppresstatie. Door omstandigheden, die ik je thuis zal vertellen is mijn reactie wat laat, maar niet minder gemeend. Het genieten van de idylische momenten, de natuur, de ont-moetingen en relaties met mensen uit allerlei landen, zal een ervaring zijn die een levenlang bij je zal blijven. Het relativeringsvermogen bij tegenslagen, sobere (materiële) omstandigheden wachttijden, etc ... vind ik bewonderingswaardig. Jammer dat je in Santiago niet de kathedraal in mocht om deze (persoonlijke) overwinning te kunnen meevieren met de anderen. Dit weekend hebben Stefan en ik optimaal genoten van het "Breughelgebeuren" in ons dorp. Veel mensen ontmoet, veel aardappelpannekoeken gegeten, veel mooi weer en veel pilsjes. De groetjes en felicitaties van de familie Manoch, Brilman, Visscher(theo en truus) je vader, Stefan etc....,
    Ik verlang naar je en ben blij dat donderdag as, we elkaar weer zullen zien, een week eerder dan verwacht. Heel veel plezier en volharding tijdens het laatste stukje lopen naar de kust van N.O. Spanje, en duik maar lekker in de Atlantische Oceaan. In Nederland past het weer zich aan naar jouw wensen en zal waarschijnlijk donderdag de warmste regisgtreren van dit jaar n.l. ongeveer 30 graden. Tot dan en heel veel liefs Ida.

  • 17 Augustus 2009 - 09:21

    Dirk B.:

    Gefeliciteerd. Laat ik nu alvast reageren, want om je te feliciteren wanneer je weer in het pand bent, dat duurt me te lang.

    Dus nu ben je in wezen klaar. En ... ga je nu nog ergens vakantie vieren ?

  • 17 Augustus 2009 - 09:25

    Jürgen:

    Dag Theo,

    Ben vandaag weer begonnen in Enschede, einde van mijn vakantie.
    Heb zelf dit voorjaar een route van 34 km gelopen en het koste me 2 dagen om te herstellen.
    Dus wat jij doet is echt een topprestatie!
    Spreek je binnenkort wel weer.

  • 17 Augustus 2009 - 09:42

    Ome Koen:

    Gefeliciteerd met je prestatie. Hoever loop je nu nog verder?

  • 17 Augustus 2009 - 11:26

    Brian:

    Gefeliciteerd met je prestatie :D Nu die laatste 100km nog die je extra gaat lopen. Petje af en zie je snel weer.
    P.S. Twente en Feyenoord staan gezamenlijk aan kop.

  • 17 Augustus 2009 - 12:02

    Joop K.:

    Gefeliciteerd Theo!

    Wat zul je straks een conditie hebben op de tennisbaan. Mocht je het laatste stukje nog een inzinking krijgen denk dan aan dë "witjes"die je
    binnenkort te wachten staan.
    Groetjes Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 47804

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: