Zaterdag 8 augustus - Dag 30 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 augustus - Dag 30 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 augustus - Dag 30

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik heb me vanmorgen verslapen. Was pas om 06:35 wakker. Ben om 07:00 weggelopen. Het ging direct stijl bergop naar O Cebreiro (1280 meter). Ik moest nog zo´n 600 meter omhoog.
Het eerste stuk was fantastisch met wolkenflarden in de dalen, zingende vogels, ruizende beek etc.
Al snel doemde er een gehucht op waar koffie te krijgen was. Heerlijk.
Maar vanaf 9 uur werd het ¨Chicken in de mist¨. Ik ben in de mist door Cebreiro gelopen. Een toeristisch oord. Daarom had in ook voor La Faba gekozen. Het zicht was nog maar 50 meter. Na 2,5 km langs de weg, begon een keienpad waar het opletten was om niet uit te glijden. Na Cebreiro ga je eerst wat omlaag en daarna weer omhoog naar 1240 meter. Volgens Jork zijn we vandaag vanaf Cerbreiro volgens zijn Zwitsers horloge 400 meter omhoog gegaan en 600 meter naar beneden. Soms hoor je vlak in de buurt bellen en dan blijken het later koeien te zijn.
De mist duurde van 9 tot 12 uur.Het was koud en nat.
Vandaag was de hele dag bewolkt maar vanmiddag wel lekker (ruim 20C).
Soms verschijnen er op de smalle paden ook van die malote mountainbiker, al dan niet met bagage. Soms rijden ze met een rotgang langs je. Vandaag kwam er ook weer een langs en ik heb direct mijn uitbreiding van mijn Spaane talenkennis getest, door hem ¨pogol¨ na te roepen. De Spanjaarden zullen wel pojol schrijven. Het werkte want hij keek direct ¨niet enthousiast¨ om.Ik ben van mening dat mountainbikers best samen met wandelaars kunnen maar dat ze hele smalle paden moeten mijden. Een deel van de mountainbikers begrijpt dat niet.
Vanmiddag heb ik met een beetje geluk onderdak kunnen krijgen en voor morgen al gereserveerd. Het is nu druk en weekend. Sommigen gaan achtelijk vroeg op pad (04:00 uur) om een slaapplaats te krijgen, maar daar begin ik niet aan.
Morgen op naar Sarria. Daar begin de laatste 100 km die je minimaal moet afleggen om in Santiago een certificaat te krijgen. We zitten nu op ca. 131 km.
Om op de vraag van Edwin te reageren klopt het dat ik in 6 dagen in Santiago kan zijn. Ik ben overigens van plan om door te lopen naar Finistera (een kleine 100 km meer).Deze plaats ligt aan de kust en daar zijn de botten van St. Jacob aangespoeld.

  • 08 Augustus 2009 - 18:58

    Freeke:

    leuke reisverhalen!

  • 08 Augustus 2009 - 23:53

    Stefan:

    eindelijk wat mist. succes met de laatste lootjes; geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 47806

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: