Woensdag 5 augustus - Dag 27 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Woensdag 5 augustus - Dag 27 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 augustus - Dag 27

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

05 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag wat later vertrokken omdat het een korte etappe was (15 km) en het eerste stuk bergaf.
Je loopt het dorp uit over de weg, achter je komt de zon op. Diep in het dal zie je een stadje liggen, nog in het donker en de lampen branden er nog. Je kijkt over de wolken heen, zo laag hangen ze.In de verte blaft een hond. Verder hoor je alleen maar het getik van je stokken en je voetstappen.
Na een paar kilomter over de weg leidt de Camino mij verder het dal in via oude ezelpaden. Aangezien het zeer stenig is en ik bang ben om te vallen gaat het traag doch gestaag.
Ik stop regelmatig om even stil te genieten. Op de andere berg loopt een herder met zijn kudde. De bellen weergalmen tussen de bergen. Zo heb ik zeker 2 uur gewandeld, af en toe wordt ik door wandelaars gepasseerd. Vanwege mijn tempo heb ik niemand ingehaald.
De laatste 5 km gaan over een trottoir langs een drukke weg die Ponferada inloopt. Weinig inspirerend maar soms is het niet anders.
Om 12 uur ben ik bij de herberg van St Nicolas de Flüe. We moeten de rugzakken op de binnenplaats in volgorde van aankomst zetten. Om 14 uur tart de check-in. Het is nu 16:10 uur en de rij is nog niet weggewerkt. Gisteren hadden ze 272 rugzakken geteld. Het is een groot ding (185+) en ik zag nog zeker 40 matrassen liggen op een stapel.
M.a.w. als pelgrim moet je soms even geduld hebben. Ik was overigens om 14:30 binnen.
Ik heb ook nog weer een tip voor mijn voet gekregen: andere sokken. Ga ik morgen doen.

  • 05 Augustus 2009 - 14:50

    Jet En Peter:

    Ik lees je verslagen vol bewondering. Het klinkt allemaal geweldig. Ik hoop dat je voeten en je schenen het goed houden.
    Gr Jet

  • 06 Augustus 2009 - 16:13

    Ida:

    Je schrijft mooi Theo soms zelfs lyrisch.Op deze foto sta je weer zoals ik je ken, heel schattig! Wonderlijk dat je geen steen bij je had en nog wonderlijker.... niet wetend waarvan je te ontlasten? Bel maar even, ik weet nog wel wat. Het verslag leest als een avontuur met ups en downs maar vooral veel genieten. Geweldig. Helpen de andere sokken? Jolanda en Eddy Martinez hebben mij vandaag foto-alba laten zien uit het noorden van Spanje vanwaar zij net terug zijn. Prachtige foto's en verhalen. Eddy wil ook gaan in het volgende "heilige"jaar, als hij dan niet weer een smoesje heeft bedacht om het wederom niet te doen. Hij leek geïnspireerd!
    Veel plezier, weinig pijn, geniet maar drink met mate. PS.. hoeveel gaatjes van de broekriem zijn al "aangehaald" ? Liefs, Ida.

  • 07 Augustus 2009 - 09:54

    Eddy Martinez:

    Beunos dias, Theo,
    Wat knap van je om alleen onderweg te zijn. Zoals Ida al zei: "alleen ga je met de hele wereld, en met z'n tweeen blijf je met zijn tweeen.". Geniet ervan, ik ben zeer nieuwsgierig naar de verhalen bij thuiskomst.
    Groetjes Eddy

  • 07 Augustus 2009 - 19:03

    Hermien:

    dag theo,
    Leuk je verslag te lezen. zou af en toe wel een stuk met je mee willen lopen. Wat zul je lenig zijn als je terug komt. Je moet je zo vaak bukken naar de matras op de grond.
    Wadeer je straks je eigen bed weer het meest.
    hou vol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 47757

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: